Mn. Rossend Roca descansa en la Pau de Crist

El dia 16 d’octubre va morir Mn. Rossend Roca i Jaumot als 86 anys d’edat i 60 de ministeri presbiteral. La missa exequial va tenir lloc el divendres dia 19 d’octubre a la S.E. Catedral Basílica de Sta. Maria d’Urgell, a La Seu d’Urgell, presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada per un gran nombre de preveres d’Urgell així com fidels de les Parròquies que ell va servir, que omplien la Catedral.

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric va glossar el sentit del Misteri Pasqual de Jesucrist, que amb la seva mort redemptora, plena de confiança en les mans del Pare, va donar salvació a tota la humanitat i amb la seva Resurrecció gloriosa va obrir les portes de la immortalitat per a tots els qui creuen en Ell. També glossà com tot sacerdot és sempre un portador d’un ministeri de gràcia que va lliurant al llarg de la seva vida en l’exercici de la caritat pastoral. Mons. Vives va agrair la presència de tants fidels que omplien la Catedral Basílica de Santa Maria i va subratllar com els cristians creiem en la permanència de l’ànima espiritual més enllà de la mort corporal. L’ànima de tot batejat és immortal i eterna perquè pel Baptisme ha estat incorporat a Jesucrist i cal fugir de tota temptació de creure en altres doctrines com la reencarnació o l’ateisme i el nihilisme. Finalment va demanar per al prevere difunt, com per a tots els batejats, la misericòrdia i la pietat de Déu. I remarcà la senzilla i solemne pregària que sempre diem, i ell va dir per als germans que va enterrar, “Senyor tingueu pietat!”.

A l’inici de la celebració l’Arxiprest d’Alt Urgell, Mn. Xavier Parés, com és costum a la Diòcesi, llegí el recorregut pastoral de la vida entregada de Mn. Rossend Roca que fou aquest:

Mn. Rossend Roca i Jaumot va néixer al Pla de Sant Tirs el dia 20 d’abril de 1932. Cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell, i fou ordenat de prevere el 24 de novembre de 1957.

Estrenà el seu ministeri sacerdotal com a Vicari de La Pobla de Segur on hi serví pastoralment fins que l’any 1959 fou nomenat Vicari de la Parròquia d’Artesa de Segre.

L’any 1960 el Sr. Bisbe el nomenà Ecònom d’Asnurri i Encarregat de Cívis, Ars i Argolell. Al cap de dos anys, el 1962, passà a ser Ecònom de Gósol i Encarregat de Josa de Cadí i als sis anys fou enviat d’Ecònom a Peramola i Encarregat de Cortiuda i Sta. Llúcia de Tragó.

L’any 1970 es trasllada a la zona del Batllia-Baridà on exercirà llargament el seu ministeri sacerdotal. Fou nomenat Ecònom de les Parròquies de Martinet, Estana, Montellà del Cadí i Víllec, a les quals, als dos anys, s’hi afegiran les de Lles de Cerdanya, Músser, Arànser i Viliella. L’any 1983 fou nomenat Ecònom de Bellver de Cerdanya, Baltarga, Coborriu, Pi, Pedra-Bor, Riu, Santa Eugènia i Prats-Sansor. I al cap de dos anys, el 1985, passà a ser Rector de les Parròquies de Bellver de Cerdanya, Prullans, Talltendre i Èller-Cortàs. A més, aquell mateix any, el Sr. Bisbe el nomena membre del Consell Diocesà per als Assumptes Econòmics de la Diòcesi, servei que durà a terme durant divuit anys fins al 2003.

El 1995 fou nomenat Rector d’Oliana i dels pobles veïns de La Valldan, Les Anoves, Tiurana i Castellnou de Bassella, pobles que servirà durant 12 anys fins l’any 2007 quan passarà a viure a La Seu d’Urgell i serà Administrador parroquial d’Anserall, Estamariu, Bescaran i Bar, pobles que serví fins que l’any 2018 es jubilarà canònicament de tots els seus serveis pastorals residint a la Residència del Seminari diocesà d’Urgell. Precisament el passat 2 de setembre la parròquia de Sant Serni d’Anserall i els pobles de Les Valls de Valira li van oferir un sentit homenatge d’agraïment i reconeixement per la seva dedicació pastoral.

Ha descansat en la pau del Senyor el dia 16 d’octubre de 2018 a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida. Al cel sigui!