Mn. Àngel Saball Creus descansa en la Paz de Cristo

El día 21 de agosto murió en Lleida Mn. Ángel Saball  Creus, a los 76 años de edad y 51 de ministerio presbiteral.
La misa exequial tuvo lugar el viernes día 23 de agosto en la Parroquia de Sta. Maria de Ponts, presidida por el Vicario General de la Diócesis, Mn. Josep M. Mauri y concelebrada por un buen número de sacerdotes y diáconos de Urgell, entre los que había Mn. Jaume Mayoral, Mn. Bonifaci Fortuny, Mn. Josep Caba, arciprestes del Valle de Aran y de la Noguera y Urgell Medio. También asistieron muchos fieles de Cabanabona, encabezados por su Alcalde, Ilmo. Sr. Lluís Clotet Oliva.

Al inicio de la celebración el Arcipreste Mn. Ramon Balagué, como es bella costumbre de la Diócesis, leyó un breve recorrido pastoral de la vida entregada de Mn. Ángel Saball que se adjunta:

Mn. Àngel Saball i Creus va néixer a Cabanabona, el dia 22 de novembre de 1942. Cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell i a la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma, i fou ordenat de prevere a Ponts el 29 de juny de 1968.
Posteriorment es traslladà a Barcelona per ampliar els seus estudis acadèmics i exercí de professor de religió a l’Institut de Balaguer dels anys 1989 a l’any 2000.
El 31 d’octubre de 1988 fou nomenat Rector de les Parròquies de Seró i Tiurana i un any més tard, el 1989, Rector de Montclar d’Urgell, Tudela i Donzell d’Urgell a la qual s’hi afegí l’any 2000 Colldelrat.
El 2002 passà a ser Rector de les Parròquies de Sta. Maria de Meià, Vilanova de Meià, Argentera-Gàrzola, Folquer-Comiols, Lluçars, Montargull i Vall-llebrera que serví pastoralment fins que l’any 2007 passà a ser Rector de La Figuerosa i el Canós que ha servit pastoralment llargament durant 12 anys, fins el moment darrer de la seva mort, que ha tingut lloc a Lleida el dia 21 d’agost de 2019 als 76 anys d’edat i 51 anys de ministeri sacerdotal.
Que el Senyor misericordiós l’aculli amb la seva bondat, i pugui contemplar eternament la faç de Déu!

El día 31 de agosto a las 18h en Cabanabona, su pueblo natal, tendrá lugar una Eucaristía en sufragio de su alma presidida por el Sr. Arzobispo.