L’Evangeli… de generació en generació: IX Jornades de Formació per a Catequistes

La parròquia de Caldes de Montbui (bisbat de Terrassa) va acollir el cap de setmana 11-13 de novembre les IX Jornades de Formació per a Catequistes organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC) on hi han participat 250 catequistes provinents de les diferents diòcesis que formen part del SIC. Del nostre bisbat d’Urgell també un grup de catequistes ha pogut intercanviar experiències i enriquir la seva pròpia formació per mitjà dels diversos moments formatius d’aquest darrer cap de setmana.

Les jornades s’iniciaren el divendres 11 de novembre, al col·legi de l’Escola Pia de Caldes de Montbui, amb la salutació del bisbe president del SIC, Mons. Sebastià Taltavull, donant la benvinguda als assistents i introduint la formació que es realitzaria en aquests dies en el marc del lema de les jornades “L’Evangeli… de generació en generació”.

També, Mn. Joan M. Amich, director del Secretariat, donà la benvinguda a tots els participants i agraí a la direcció de l’Escola Pia la possibilitat de realitzar les jornades a la seva escola com també a la Delegació de Catequesi de Terrassa per acollir enguany aquesta trobada en la seva diòcesi.

Acabada la pregària del vespre i, havent sopat, el grup Bufanúvols ens oferí la representació de Mikhaïl i les tres preguntes, una adaptació d’un conte de Lev Tolstoi.

El dissabte al matí després de l’Eucaristia celebrada a la parròquia de Santa Maria de Caldes de Montbui i presidida per Mons. Salvador Cristau, bisbe auxiliar de Terrassa, començà el temps de formació per mitjà de diversos tallers. Els catequistes participaren en la formació que se’ls oferí matí i tarda en tallers com: Iniciar-se a ser catequista; La intel·ligència espiritual a la catequesi; Proclameu el misteri de la fe, nou material de catequesi per a adults; Experiències de catequesi amb les famílies; La catequesi i la complexitat de les famílies d’avui; El nou catecisme Testimonis del Senyor. Projecte Sí/ Projecte Do; Pràcticament, com fer una sessió de catequesi?; Pregària i cançons: eines per a la catequesi; Catequesi amb els sentits: recursos pràctics; L’art de narrar l’Escriptura.

També els catequistes joves pogueren fer la seva formació i convisqueren plegats en aquests dies gaudint d’una formació més adequada en els seus inicis com a catequistes.

El diumenge al matí, la conferència del P. Gaspar Borda OCarm, Delegat de Pastoral familiar de la diòcesi de Terrassa, va esdevenir un moment més de formació per als catequistes perquè, a partir de l’exhortació apostòlica Amoris Laetitia (L’alegria de l’amor) del Papa Francesc, va remarcar alguns aspectes d’aquesta exhortació que el Papa proposa per a enfortir l’educació dels fills.

Seguidament, l’Eucaristia celebrada a la mateixa parròquia de Sta. Maria i presidida per Mons. Josep Àngel Saiz Meneses, bisbe de Terrassa, fou el moment culminant d’aquestes jornades de formació de catequistes que es clogueren amb unes paraules d’agraïment per part de Mn. Joan M. Amich envers la parròquia de Caldes, la delegació Diocesana de Catequesi i la diòcesi de Terrassa que acollí enguany aquesta trobada anual interdiocesana de formació.