L’església d’Isona a través de 50 anys d’imatges i records

L’església d’Isona, al Pallars Jussà, fou la seu de la presentació el divendres 14 d’agost del llibre de l’historiador Sisco Amorós i Capdevila sobre aquest mateix monument arquitectònic. Sota el títol “L’església d’Isona: 50 anys d’imatges i records”, l’escriptor intentà traslladar als seus lectors, precisament això. A la presentació hi va assistir el Vicari General d’Urgell, Mn. Josep M. Mauri.

El llibre va prendre forma després de l’abril del 2014, quan es van complir els 50 anys de la remodelació i de l’ampliació d’aquesta església. Després de la repercussió que va tenir la Guerra Civil sobre aquest monument, a finals dels anys 60 es va decidir reconstruir i millorar. 

El projecte va ser elaborat per Gabino Lagarriga, el mateix arquitecte que havia realitzat la majoria d’obres de la companyia estatal “Regiones Davastadas”, destinada a reconstruir i dotar de serveis la vila que, amb poc més de 1.000 habitants, havia quedat pràcticament destruïda durant el conflicte. 

En aquest llibre, s’explica aquesta història, i es repassa, fotogràficament, la vida del temple, fent especial atenció a les obres de remodelació, als seus capellans i a la recent restaurada imatge de la verge de l’Assumpció.

Compartir
El Adviento: caminamos hacia la alegría y la esperanza
d’Amic e Amat
El Adviento: caminamos hacia la alegría y la esperanza
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

En las vísperas de la solemnidad de la Inmaculada Concepción de María caminamos hacia una humanidad que nos hace reencontrar el sentido de ser persona humana, como recordábamos la semana pasada, y todo esto
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda