La Delegació de Catequesi d’Urgell participa al Jubileu dels Catequistes a Roma

Vuitanta Catequistes de les diòcesis de Catalunya i de les Illes Balears, i amb ells un grup d’Urgell, van participar al Jubileu dels Catequistes convocat a Roma pel Papa Francesc amb motiu de l’Any de la Misericòrdia del 23 al 25 de setembre. Van ser acompanyats pel Delegat diocesà d’Urgell i Vicari episcopal Mn. Antoni Elvira, i els altres delegats diocesans.

Abans dels actes propis del Jubileu, se celebrà també a Roma l’Assemblea Plenària del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC), que fou presidida per Mons. Sebastià Taltavull, Bisbe auxiliar de Barcelona i Administrador Apostòlic de Mallorca.  Es van dur a terme les seves sessions de treball intern a la Casa Sant Joan d’Ávila, del Pontificio Colegio Español de Roma.

També va haver-hi encontres de treball amb D. Paolo Sartor, director de l’Ufficcio Catechistico  de la Conferència Episcopal Italiana (CEI), amb Mons. Andrea Lonardo, director de l’Ufficcio Catechistico e Servizio per il Catecumenato de la diòcesi de Roma i, finalment, amb Mons. Rino Fisichella, president del Pontifici Consell per a la Nova Evangelització, organisme de la Santa Seu que vetlla per la catequesi. També van participar en algunes de les sessions de treball de les Jornades nacionals de directors i col·laboradors de les delegacions diocesanes de Catequesi d’Itàlia, organitzat pel Secretariat Catequístic de la CEI.

Posteriorment, la tarda del dia 23 de setembre, els membres de l’Assemblea del SIC, es van unir a la setantena de catequistes, de diverses diòcesis catalanes i balears, que es van inscriure per a participar en aquest Jubileu. Tots junts van participar a les catequesis i els actes que va programat la Santa Seu.

El Jubileu dels Catequistes finalitzà el dia 25 de setembre amb la participació de tot el grup a la Missa del Sant Pare a la Plaça de Sant Pere, al Vaticà.

{youtube}R88dke73grw{/youtube}