La Comissió Episcopal de MCS lliura els Premis ¡Bravo!

La Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social (CEMCS) va lliurar el 23 de gener els Premis Bravo 2018, en un acte que es va celebrar a la seu de la conferència Episcopal Espanyola, tot coincidint amb el final de l’Assemblea de Delegats de Mitjans de Comunicació, que van assistir a l’acte.

El Jurat designat per la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social (CEMCS) va atorgar els «Premis ¡Bravo!», que concedeix anualment la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social, amb la finalitat de «reconèixer, per part de l’Església, la tasca meritòria de tots aquells professionals de la comunicació en els diversos mitjans, que s’hagin distingit pel servei a la dignitat de l’home, els drets humans i els valors evangèlics «.
L’acte va comptar amb la intervenció, en nom dels premiats, de la veterana periodista Elsa González, Premi ¡Bravo! Especial. En el seu discurs va destacar la importància de l’ètica periodística: «La societat actual necessita un exercici professional competent, conscient del seu poder d’influència; que projecti el seu sentit de la veritat, de la humanitat i de l’ètica; amb qualitat per generar criteri en l’opinió pública». Per la seva banda, el bisbe de Getafe i president de la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació Social, Mons. Ginés García Beltrán, va tancar amb el seu discurs l’acte de lliurament dels premis.

Mons. García Beltrán va agraïr la tasca dels comunicadors en la societat. I va insistir en la necessitat d’oferir la veritat. «És el seu treball, trobar la veritat, posar-la a la llum, oferir-la als altres és molt important. Quan els mitjans expliquen la veritat la societat està en disposició de fer-se més forta «.  Mons. García Beltrán va recordar que «tots hem d’aprofitar aquesta oportunitat encara que la veritat anunciada sigui incòmoda o precisament per això».

Els guardonats dels Premis ¡Bravo! 2018 són:

• Premi ¡Bravo! Especial: Elsa González. Periodista.
  • Premi ¡Bravo! de Premsa: Tico Medina.
  • Premi ¡Bravo! de Ràdio: Luis del Val.
  • Premi ¡Bravo! de Televisió: Programa Aquí la Terra de TVE.
  • Premi ¡Bravo! de Noves Tecnologies: Daniel Pajuelo, youtuber.
  • Premi ¡Bravo! de Cinema: Álvaro Longoria, productor de «Campions» i de «Ni diferents ni diferents, campions».
  • Premi ¡Bravo! de Publicitat: Anunci «La felicitat es comparteix» de Contrapunt BBDO per Loteria Nacional.
  • Premi ¡Bravo! de Música: Grup musical: La veu del desert.
  • Premi ¡Bravo! al Treball diocesà: Ex Aequo oficia, Oficina d’informació de les diòcesis d’Aragó; i Setmanari diocesà El Ressò, de la diòcesi de Sigüenza- Guadalajara.
  • Premi ¡Bravo! de Comunicació pastoral: Publicació setmanal Missa dominical, en el seu 50 aniversari.