Inicien els Exercicis per als preveres a La Seu d’Urgell

Dilluns 24 de juliol ha iniciat la setmana d’Exercicis Espirituals al Seminari diocesà «La Immaculada» de La Seu d’Urgell, que dirigirà el P. Prior d’El Miracle, Xavier Poch, benedictí i monjo de Montserrat. Hi assisteixen 23 preveres diocesans. La sessió inaugural i la clausura seran a càrrec de l’arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives, que també presidirà l’Eucaristia final el dia 28.

El P. Poch va iniciar les seves reflexions, situant els trets més importants de la seva lliçó. Per a ell, és important que edifiquem la casa sobre la roca, i visualitzar el que ens aguanta «retornar a la realitat que ens sosté, que constitueix la nostra vida i tot allò que som”. Va recordar la «disposició de receptivitat» que cal en un període com aquest: «obrir-se al contacte inèdit amb Déu, més que voler arribar a uns resultats… una receptivitat i una obertura com la dels Profetes. I va assenyalar que cal «aprofundir en el nostre viure com una presa de consciència del que significa la vida per a nosaltres, quin nivell de compromís hem mantingut, què és en realitat allò que ens sosté». Va parlar en aquest context de l’activisme, de com i quan els sacerdots i homes i dones d’Església han de donar suport a les comunitats humanes en les que s’assenten. Per a ell, prendre consciència del temps que passa, que ens n’anem volant, i també prendre consciència d’allò que ens ha configurat. «Amb una convicció molt arrelada: som persones que Déu estima», va assenyalar, i  només quan pots sentir aquest amor sents la confiança com es diposita en tu… et dóna una vertebretalitat sòlida, ens ennobleix, fa que ens hàgim de mirar amb respecte».

Amb aquests Exercicis quedarà inaugurada la nova Residència per a poder acollir trobades, recessos i hostatgeria sacerdotal. Se suma a la Residència Sant Ermengol dels sacerdots ancians o jubilats, amb alguns encara actius pastoralment, i a la Residència dels seminaristes de la Diòcesi, Immaculada Concepció, els quals durant la setmana el curs viuen i estudien a Barcelona, al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya (carrer Casp 49), però que utilitzen aquesta Residència reformada dins l’edifici del Seminari diocesà per als caps de setmana i períodes de vacances del curs.