Inici del Moviment de Vida Creixent a Esterri d’Àneu

Dimecres dia 29 d’abril, a l’Església parroquial  d’Esterri d’Àneu (Pallars Sobirà), es van reunir  el Rector Mn. Andreu Rodríguez, la Sra. Carme Cerqueda membre Vida Creixent de La Seu d’Urgell,  la coordinadora diocesana Sra. Maria Carme Ribes i set amigues d’Esterri. El motiu era l’inici  en aquella població d’un nou grup del moviment de jubilats Vida Creixent.

Des de fa uns mesos que coneixíem la il·lusió de les senyores d’Esterri i manteníem una bona relació-comunicació amb la Sra. Rosa Domingo, germana de la coordinadora de V.C. de Tarragona. Desitjoses de pertànyer al Moviment i havent assistit  els anys anteriors  a les Trobades interdiocesanes i a les Trobades Diocesanes, per fi acomplien el seu somni de ser membres actives de Vida Creixent. Després de passar un Power point amb el títol “Què és Vida Creixent” vàrem encetar la reunió llegint i comentant un dels temes, -capítol VII- que tracta sobre “la vocació de ser avis”. Alhora es dialogava sobre com poder assistir a la XXIXª Trobada interdiocesana a Vic, quantes persones estarien interessades en anar-hi i com enllaçar-les amb les de la població veïna de La Pobla de Segur que tenen programat un autocar, horaris, passatgers, etc.

S’acordà que la primera reunió de grup seria properament el dia 7 de maig a les quatre de la tarda al Casal dels padrins. Mn. Andreu estava obert i molt receptiu en tot moment davant l’interès de les seves feligreses. Amb la fotografia de germanor respirant joia per l’ocasió i elcant de l’himne de Vida Creixent finalitzàvem aquesta trobada que havia durant dues hores. Dues hores d’entranyable diàleg i estimació mútua. Cal comentar que el fred es feia sentir, però la visió del bonic municipi, dels colors dels prats, de les muntanyes, de tota la natura d’aquella comarca Pallaresa ens acompanyà en el retorn cap a La Seu i Andorra.