Inici del Curs de l’Escola Diocesana de Formació Permanent a Balaguer

L’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives, amb el Director de l’Escola Mn. Antoni Elvira, van inaugurar el dissabte 6 d’octubre, les activitats del curs 2018-2019 de l’Escola Diocesana de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell a les aules del Santuari del Sant Crist de Balaguer, tant el Curs cíclic de formació sobre el Nou Testament i el Credo, com el Curs d’aprofundiment que enguany versarà sobre Història de l’Església i del pensament cristià.

A més de la recepció de les matriculacions que pugen a unes 40, i que encara restarà oberta unes setmanes, Mn. Elvira, Director de l’Escola, va acollir els participants, i va donar les indicacions sobre els continguts i els elements pràctics dels dos cursos. Després l’Arquebisbe Joan-Enric va dictar una breu conferència introductòria sobre l’Escola, explicant el significat dinàmic de la paraula «curs», o itinerari, i dels elements significatius que marca el Papa Francesc sobre el que ha de significar la formació universitària i els estudis eclesiàstics, prenent per base el Proemi de la Constitució apostòlica «Veritatis Gaudium» del 27 de desembre de 2017, que va anar desgranant i explicant exhaustivament.

Les dues primeres lliçons d’aquell dissabte van anar a càrrec de Mn. Ramon Sàrries sobre la Introducció al Nou Testament, i a càrrec de Mn. Antoni Elvira sobre l’Església dels primers segles després de Pentecosta. La sessió havia començat amb la pregària de Laudes a la Capella de la Residència del Santuari, i després de les sessions de treball, amb l’Eucaristia sempre presidits per l’Arquebisbe, i finalment amb un dinar de germanor a la terrassa de la Residència.