Inauguració de les obres de millora a l’església d’Hostafrancs

Diumenge dia 30 d’agost l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va presidir l’Eucaristia dominical a l’església de la Mare de Déu Assumpta d’Hostafrancs (Els Plans de Sió) per a celebrar la inauguració de les obres de restauració i millora que s’han dut a terme al temple parroquial. Acompanyaren l’Arquebisbe el Rector de la Parròquia i Arxiprest de l’Urgell Mitjà, Mn. Ramon Balagué; Mn. Francisco González, vicari parroquial i el jove seminarista que hi col·labora pastoralment Gabriel Casanovas.

A la seva arribada al municipi d’Hostafrancs l’Arquebisbe fou rebut per l’Il·lm. Sr. Alcalde d’Els Plans de Sió, Sr. Xavier Pintó Serra, així com per l’Alcalde Pedani d’Hostafrancs i el Secretari de l’Ajuntament, i l’anterior Alcalde que començà aquest projecte. Junts pogueren visitar les obres de consolidació que s’han dut a terme al temple parroquial, en concret, la consolidació de l’estructura i del campanar, molt afectats per la humitat, i la renovació de la teulada. El pressupost total de l’actuació ha estat d’uns 100.000 euros que han assumit l’Ajuntament dels Plans de Sió, el Bisbat d’Urgell, la Diputació de Lleida i els veïns de la parròquia.

A la seva homilia Mons. Vives felicità el poble per la iniciativa bonica d’assegurar el patrimoni cultural i religiós que conforma l’església d’Hostafrancs recordant el valor que el temple cristià catòlic sempre ofereix com a casa oberta que ens acull en els moments més importants de la nostra vida: el naixement, l’esdevenir adult, el matrimoni, la mort… L’Arquebisbe animà els fidels a posar en pràctica en les seves vides la pàgina evangèlica proclamada en aquell diumenge on el Senyor Jesús convida els cristians a una gran coherència de fe i vida, a ser transparents i sense doble vida. Mons. Vives animà a viure aquesta coherència amb una actitud de transparència en tots els afers que és una exigència avui més que mai. També presentà als fidels la darrera Encíclica del Papa Francesc, Laudato si, i com ens convida a una ecologia humana integral que tingui present la casa comuna que és el Planeta Terra. L’església d’Hostafrancs és la casa comuna del poble que amb aquestes obres de millora i restauració esdevé més estimada per part de tots els fidels d’Hostafrancs.

Al final de l’Eucarsitia tingueren lloc uns parlament per part de les Autoritats que posaren de manifest la bona col·laboració i entesa que hi ha hagut entre l’Administració Pública i el Bisbat d’Urgell per dur a terme les obres de millora a l’església d’Hostafrancs.

Un petit refrigeri de germanor clogué la jornada festiva on l’Arquebisbe pogué saludar els fidels presents.