Formació permanent sobre “acollir els refugiats i immigrants”

El Responsable de la Comunitat de Sant’Egidi a Barcelona, Sr. Jaume Castro, va impartir dues conferències sobre els corredors humanitaris i la tasca de la comunitat en el suport humà als refugiats en la Jornada de Formació Permanent dels preveres i diaques d’Urgell, que es va dur a terme el dilluns dia 22 d’octubre, al Seminari Diocesà de La Seu d’Urgell.

Amb el títol «Acollir els refugiats i els immigrants», el Dr. Castro va desgranar la situació mundial que es dóna avui amb els refugiats i els immigrants. I es va centrar a Europa, Catalunya i Andorra. Explicà la tasca de la Comunitat de Sant’Egidi arreu del món, en aquest 2018 quan es compleixen els seus 50 anys de fundació. I també va reflexionar sobre els corredors humanitaris i com s’articulen legalment a Europa, quin paper ha jugat la Comunitat de Sant’Egidi en la seva organització, quins són els objectius i a quantes persones s’han ajudat.

Uns 40 participants han estat presents en la conferència de formació, i han conegut els detalls de l’organització dels corredors i com s’han de preparar a traves de les comunitats parroquials, ja que s’ha esmentat el que pròximament es durà a terme a Andorra per un Conveni amb el Govern i en el qual participaran les comunitats cristianes d’Andorra, amb altres entitats.