Festa Major de Gòsol i Visita Pastoral a la Vall de La Vansa

El dia 15 d’agost, solemnitat de l’Assumpció de la Mare de Déu, l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, va presidir l’Eucaristia de festa major a la Parròquia de Sta. Maria de Gòsol, acompanyat pel Rector de la Parròquia, Mn. Ramon Anglerill, i Mn. David Codina. A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric destacà la fe i caritat de la Mare de Déu que se n’anà decididament a la muntanya per visitar la seva parenta Elisabet. Animà els fidels a mantenir la fe, especialment en els dubtes i dificultats, i a tenir els ulls posats en les coses del cel i saber-nos elevar en la nostra vida per estimar i conrear els autèntics valors. Desitjà a totes les famílies que aquells dies omplien Gósol i la Vall una molt bona festa major i que fos temps per a enfortir els llaços familiars i sobretot la fe amb Déu.

Al final de l’Eucaristia Mons. Vives tingué un record pel beat Silvestre Arnau Pascuet, fill de Gòsol, prevere diocesà d’Urgell martiritzat per odi a la fe juntament amb altres 6 companys de martiri i que foren declarats Beats pel Papa Benet XVI l’any 2005. I volgué agrair l’estima que els fidels tenen envers el seu Rector, Mn. Ramon Anglerill, que des de l’any 1971 serveix pastoralment Gósol i els pobles de la Vall de la Vansa, juntament amb altres de la Diòcesi veïna de Solsona, amb exemplar zel pastoral.

En acabar l’Eucaristia el Sr. Arquebisbe acompanyat dels preveres es dirigí envers la Parròquia de St. Esteve de Tuixent on també celebrà l’Eucaristia amb una bona quantitat de fidels. L’Arquebisbe tingué un record especial pels difunts del poble i els encomanà a la misericòrdia del Pare del cel i destacà la bellesa del temple parroquial de Tuixent i, especialment, de la imatge romànica del segle XII de Sta. Maria, que el presideix.

A continuació tingué lloc la Visita Pastoral al poble de Fórnols de Cadí on l’Arquebisbe celebrà l’Eucaristia a la parròquia de St. Climent. Mons. Vives destacà la importància de saber, com ho va fer Maria, perseverar en la fe, especialment en els moments de dubte o prova, i va exhortar els fidels a mantenir les seves arrels cristianes. En acabar l’Eucaristia pogué saludar els veïns i feligresos que compartiren junts un dinar de germanor a la plaça del poble.

La Visita Pastoral als pobles de la Vall de La Vansa acabà amb la visita al poble de St. Martí de La Vansa on Mons. Vives saludà els fidels, els exhortà a celebrar amb joia la festa de l’Assumpció de la Mare de Déu, resà amb ells i els impartí la benedicció apostòlica.

Un dinar d’autèntica festa major a la Rectoria amb el Rector de les Parrròquies, Mn. Ramon Anglerill, i familiars i amics seus clogué la joiosa celebració de la Mare de Déu Assumpta.