Festa de la M. Déu del Carme i 100 anys de l’Associació Carmel-Parroquial de Balaguer

Arreu de la Diòcesi d’Urgell es van celebrar Eucaristies per festejar la memòria de la Mare de Déu sota l’advocació del Carme el dia 16 de juliol. A Balaguer, la festa fou especialment solemne, amb la presència de l’Arquebisbe Joan-Enric, que va presidir l’Eucaristia a l’església d’El Miracle de Balaguer. Concelebraren amb l’Arquebisbe el Rector i Arxiprest, Mn. Joan Pujol; Mn. Pau Vidal; Mn. Ramon Solé; Mn. Jordi Profitós, Mn. Alfons Velásquez i Mn. David Codina.

S’esqueien en aquell dia els cent anys de l’erecció canònica de l’“Associació Carmel-Parroquial” a la Parròquia de Santa Maria de Balaguer per part del Bisbe d’Urgell Dr. Joan Benlloch. Amb motiu d’aquesta efemèride, i a proposta de la Parròquia de Sta. Maria de Balaguer, l’Arquebisbe Joan-Enric Vives va aprovar uns nous Estatuts reformats d’aquesta Associació, que té com a finalitat fonamental fomentar el culte i la devoció a la Mare de Déu, sota l’advocació del Carmel.

L’assistència de socis i sòcies de l’Associació fou realment gran, així com dels fidels de Balaguer que ompliren el temple d’El Miracle. A l’homilia de l’Eucaristia, el Sr. Arquebisbe recordà la història de l’advocació del Carmel, la muntanya Santa de Palestina, on el profeta Elies va viure d’ermità i des d’on va recordar al poble d’Israel que havien d’abandonar els ídols i adorar l’Únic Déu. Mons. Vives animà els fidels a abandonar els actuals ídols que puguem tenir: el poder, el diner, el figurar, el consumisme,… i adorar el Senyor, ja que ell és l’Únic Déu. Per això animà els cristians a “no anteposar res a Jesús” i a viure sempre “en obsequi de Jesucrist” com diu la Regla antiga Carmelitana, i a estimar profundament la Mare de Déu ja que ella és la Priora, la primera, en tot monestir carmelità.

Al final de la Missa tingué lloc la imposició de l’escapulari als nous membres de l’Associació i després de l’Eucaristia Mons. Vives pogué saludar els fidels.