Felicitació de la Cúria a l’Arquebisbe Joan-Enric amb motiu de la seva onomàstica

Una àmplia representació de la Cúria diocesana i dels treballadors del Bisbat s’han aplegat aquest migdia a la sala d’actes de la Casa del Bisbat per felicitar l’Arquebisbe Joan-Enric amb motiu de la seva onomàstica. Com en anys anteriors, el Vicari General, Mn. Josep Maria Mauri, ha estat l’encarregat de traslladar a l’Arquebisbe la felicitació del conjunts dels diocesans, tot destacant que la celebració de Sant Joan Baptista és alhora una jornada de «comunió eclesial»; una comunió que és «imprescindible per fer eficaç la missió evangelitzadora i preservar el do de la unitat». Mn. Mauri s’ha referit a Sant Joan Baptista com «el prototip d’aquell que ha estat provat al desert, on ha descobert l’essencial de la vida». Sant Joan és «un esclat d’esperança, una espurna de llum que traça el camí» perquè té la certesa de quina és la seva missió, «que no consisteix a canviar les estructures del món sinó les estructures de les consciències». I, seguin el seu exemple, cal que en aquest món nostre, en la nostra societat, desorientada i sovint marcada per una visió fatalista de l’existència, nosaltres siguem una veu sense complexo que, com el Baptista, proclama la Bona Nova de Jesús convençuts que ens ha de dur a bon port.
Després de les paraules de Mn. Mauri, l’Arquebisbe Joan-Enric ha agraït la felicitació i la presència especialment d’aquells que han vingut des de les poblacions més allunyades del Bisbat per ser en aquest acte, i ha volgut agrair també l’esforç de tots els qui van fer possible la celebració de la II Jornada Diocesana, dissabte passat, que Mons. Vives ha qualificat com una celebració joiosa de tota la família diocesana.