Felicitació de la Cúria a l’Arquebisbe Joan-Enric amb motiu de la seva onomàstica

Una àmplia representació de la Cúria diocesana i dels treballadors del Bisbat s’han aplegat aquest migdia a la sala d’actes de la Casa del Bisbat per felicitar l’Arquebisbe Joan-Enric amb motiu de la seva onomàstica. El Vicari general d’Urgell, Mn. Josep Maria Mauri, ha estat l’encarregat de traslladar a l’Arquebisbe la felicitació dels presents i, per extensió, del conjunt dels diocesans, tot referint-se a la figura de Sant Joan Baptista com el precursor que obre camins en el desert de la indiferència i que ajuda a fer emergir les noves societats fruit de cada temps. La fe ens aporta discerniment, especialment en moments com l’actual, i per això el precursor és alhora un profeta de l’esperança (com ho és singularment en el nostre temps el Papa Francesc, l’exemple del qual és una crida constant a acompanyar les persones, i especialment en aquest Any Jubilar de la Misericòrdia). Un profeta de l’esperança més fascinat per la creativitat que proposa el futur que per la nostàlgia del que ja és història, i, com a tal, esdevé consciència de la comunitat, capaç de resistir les envestides de la tempesta per ressorgir amb llum nova quan arriba la calma. Que, com a ell, ens acompanyi el coratge en l’anunci de l’Evangeli i que ens condueixi pel camí de la pau.

L’Arquebisbe Joan-Enric ha agraït les paraules de Mn. Mauri i la presència de tots els qui s’han aplegat per compartir la felicitació, amb els quals ha volgut compartir la joia per la recent concessió del títol de Basílica Menor al Santuari del Sant Crist de Balaguer. També ha volgut agrair també la col·laboració de totes les persones que ajuden a fer possible el dia a dia de la Diòcesi d’Urgell, i els ha demanat d’aprofitar el present Any Jubilar per revisar i fer examen dels nostres actes a la llum de la misericòrdia, que és com Déu ens mira.