Eucaristia a l’Escola “Regina Carmeli” de Rubí

Dissabte dia 7 de setembre, l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives, va presidir l’Eucaristia a l’Escola “Regina Carmeli” de Rubí, convidat per les Germanes Carmelites de St. Josep, dins la qual va tenir lloc l’acció de gràcies pels 25 anys de professió religiosa de la Gna. Melchora Quintana, Directora i Titular de l’Escola, la professió perpètua de la qual, Mons. Vives havia presidit fa més de vint anys a Barcelona.

Assistiren a l’Eucaristia la Superiora general de l’Institut, Rvma. M. Ascensión Ortega, així com Germanes de l’Institut, els familiars de la Gna. Melchora i una gran quantitat de professors, alumnes i exalumnes, amb treballadors de l’Escola que van voler acompanyar-la amb la seva pregària i acció de gràcies en aquest dia de tanta joia per a tot l’Institut religiós.

A la seva homilia l’Arquebisbe Vives subratllà com en la vocació de Jeremies s’hi descobreix la crida de Déu que capacita la persona per superar les seves pors i limitacions personals i la prepara per a la missió, que comportarà contradiccions i sofrença. I que el que fem als petits és el protocol del judici de Déu, l’amor misericordiós a semblança del Pare celestial. Una religiosa és una persona que ha escoltat la crida de Déu i que s’ha consagrat en els vots de castedat, pobresa i obediència segons el carisma propi de l’Institut de Germanes Carmelites de St. Josep i que, amb la gràcia i l’ajuda de Déu, s’ha anat donant als germans. Mons. Vives va destacar com en celebrar els 25 anys de la professió religiosa d’una Germana els fidels han d’agrair i valorar la vida consagrada en el sí de l’Església. Destacà la frase escollida per la Gna. Melchora en el seu recordatori de la festa: “No sé hacia dónde Dios me lleva, pero sé que Él me guía” de Sta. Edith Stein que va confiar plenament en la providència de Déu fins i tot en els moments més durs de la seva vida com la seva mort martirial en el camp de concentració a Auschwitz. Finalment destacà com l’amor a la Mare de Déu i a St. Josep tant propi del carisma de l’Institut (Carmelites de St. Josep) haurien de ser dos distintius que ajudessin la Gna. Melchora en la seva entrega generosa.

Acabada l’homilia va tenir lloc l’acte de renovació del seu lliurament d’entrega a Déu amb els vots, per part de la Gna. Melchora i un petit refrigeri de germanor i de festa als patis de l’Escola.

Compartir
Con Maria, nacemos de nuevo
d’Amic i Amat
Con Maria, nacemos de nuevo
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,
querido pueblo andorrano,

En las vísperas de la Festividad del Nacimiento de la Bienaventurada Virgen María, nuestra Iglesia diocesana se viste de fiesta y se prepara para celebrar la Solemnidad de la Virgen
San Gil, custodio de la creación
d’Amic i Amat
San Gil, custodio de la creación
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Mañana celebraremos en nuestra diócesis, y especialmente en el Santuario de la Virgen de Núria, la fiesta litúrgica de San Gil. ¿Quién era este santo?

En el año 1271 consta que existía en el Valle de Núria
Jornadas de Teología
d’Amic i Amat
Jornadas de Teología
Queridos diocesanos,
querida iglesia de Urgell:

Un año más estamos a las puertas de las Jornadas de Teología, organizadas por la Delegación de Enseñanza del Obispado de Urgell, los días 28 y 29 de agosto, en el Seminario Diocesano de Urgell, en La Seu
La Asunción de la Bienaventurada Virgen María y nuestro cuerpo
d’Amic i Amat
La Asunción de la Bienaventurada Virgen María y nuestro cuerpo
Queridos diocesanos,
querida iglesia de Urgell,

Hoy, en el ecuador del mes de agosto, nos reunimos en torno a la Madre de Dios: Ella, como buena Madre, nos congrega para celebrar su fiesta, la Asunción de María en cuerpo y alma al cielo. Hoy, en nuestra
La educación de la fe en el tiempo libre
d’Amic i Amat
La educación de la fe en el tiempo libre
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgel,

Nuestro territorio diocesano, durante los veranos, se transforma para mostrar una gran oferta de educación en el tiempo libre para muchos niños y niñas. Disfrutan de la naturaleza y las montañas, conocen nuevas
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda