Els Sínodes d’Urgell publicats per Benigne Marquès dins la prestigiosa obra “Synodicon Hispanum”

Acaba d’editar-se el volum XIIIè. de l’obra “Synodicon Hispanum” prestigiosa publicació dirigida per Antonio García y García (+) dins la Biblioteca de Autores Cristianos (BAC), Madrid 2017. En aquesta obra que va iniciar-se el 1981 amb el volum Ier. que tracta dels Sínodes de Galícia, s’examinen ara en el volum XIIIè. tots els Sínodes de l’Abadia d’Àger (Lleida) i de les Esglésies diocesanes de Barcelona, Lleida, Sogorb-Albarracín i Urgell. Aquesta última part dedicada als Sínodes de la Diòcesi d’Urgell ocupa les pàgines 471 a 645 del present volum, i ha estat preparada per Mn. Benigne Marquès i Sala, Arxiver diocesà d’Urgell.

Aquesta llarga part de l’obra tracta exhaustivament de tots els Sínodes d’Urgell des del bisbe Abril (1257-1269) fins als del bisbe Juan Pérez García de Oliván (1556-1559), i en el seu conjunt conté uns valuosos índexs onomàstic, toponímic, temàtic i sistemàtic de gran utilitat.