Els joves d’Urgell, acompanyats per Mons. Vives, a l’Aplec de l’Esperit a Tortosa

Una bona representació de joves de la nostra diòcesi d’Urgell van participar en la celebració de l’Aplec de l’Esperit a Tortosa el dissabte 19 i diumenge 20, per celebrar la Pentecosta, juntament amb els 1.200 joves d’arreu de Catalunya, de les deu diòcesis amb seu a Catalunya i tot l’equip de voluntaris que van ajudar a l’organització.
Els joves, dels grups Txt i els seminaristes d’Urgell, van compartir l’experiència dels tallers sobre les «sets» que tenim les persones i especialment els joves; van celebrar junts l’Eucaristía -acte central de les activitats previstes durant tot l’Aplec- i van pregar junts en el concert i la Vetlla d’adoració al Santíssim.
Mons. Joan-Enric Vives els va acompanyar en les activitats i va participar activament en els tallers compartint amb els joves els neguits i testimonis.

Quatre anys des de l’anterior aplec, que es va celebrar a Banyoles i just quaranta anys des del primer Aplec de l’Esperit celebrat a Siurana, l’Aplec a Tortosa va ser una cita  ben preparada pastoralment pels Delegats de Joventut de la CET, que va rebre el suport de dotzenes de voluntaris i de l’Ajuntament i institucions de Tortosa. L’Aplec de l’Esperit és una trobada de joves catòlics de diversos grups cristians convocada pels bisbes catalans cada tres o quatre anys i que se celebra en la festa de la Pentecosta. L’objectiu és compartir vivències i reflexions sobre la fe.
El primer Aplec, iniciativa dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya l’any 1978, va tenir les seves rèpliques els anys posteriors. Al Santuari del miracle a Solsona l’any 1982, a Poblet al 1985, a Lleida l’any 1988, a Manresa al 1991, a Girona l’any 1994, a Vilafranca del Penedès al 1998, a la Seu d’Urgell l’any 2002, a Tarragona al 2007, a Terrassa l’any 2010 i el darrer, a Banyoles, al 2014.

‘Crist és la vida’

Convocat pels bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense, i organitzat per les delegacions diocesanes de pastoral de joventut que formen el Secretariat Interdiocesà de Joventut, aquest nou Aplec a Tortosa va comptar amb la participació de més de mil joves de moviments, parròquies i esplais cristians. Sota el lema “Crist és la vida” l’Aplec va durar dos dies, com es feia en els primers Aplecs de l’Esperit, i va tenir dos ciutats de referència, Tortosa -el dissabte-i Sant Carles de la Ràpita -diumenge-. El riu i el Delta de l’Ebre van ser el fil conductor de la trobada, «icona de la vida nova que ens dona Jesucrist», com va explicar el Delegat de Joventut de Tortosa en les seves paraules de benvinguda. Per la seva banda, Mons, Enrique Benavent va posar èmfasi en la vocació de Tortosa com a ciutat d’espiritualitat i va encoratjar els joves a seguir l’exemple de Jesucrist.
Durant el cap de setmana hi va haver animació, dinars de germanor, activitats per Tortosa i per Sant carles de la Ràpita, l’Eucaristia de Pentecosta -que fou presidida per l’Arquebisbe de Tarragona i Primat Mons. Jaume Pujol i concelebrada pels bisbes de catalunya a la Catedral de Tortosa-, un concert i pregària a càrrec del grup musical cristià Worship Central, un espai de pregària nocturna i una celebració molt simbòlica que va incloure la renovació de les promeses del baptisme al Parc de Garbí de Sant Carles de la Ràpita.