Divendres Sant. Acció litúrgica de la Passió del Senyor

A la Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell, l’acció litúrgica de la Passió del Senyor va ser presidida per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, el Divendres Sant dia 10 d’abril, enguany excepcionalment sense presència de fidels.
La celebració de la Passió del Senyor va comptar amb 3 parts: Litúrgia de la Paraula, Adoració de la Creu i Sagrada Comunió.
La Litúrgia de la Paraula va començar amb la lectura del llibre del profeta Isaïes i la lectura a la carta als Hebreus. Després es va proclamar el bell text de la Passió segons St Joan. Després de l’homilia va tenir lloc la Pregària universal que en aquest dia es especialment solemne. Enguany es va afegir una intenció especial «pels qui sofreixen en temps de pandèmia» demanant que «Déu Pare concedeixi salut als malalts, fortalesa al personal sanitari, consol a les famílies i la salvació a totes les víctimes que han mort».
La segona part consistí en l’Adoració de la Santa Creu que enguany va besar només el Sr. Bisbe mentre els altres concelebrants i els fidels que seguien la celebració des de casa per internet o TV veneraven en silenci.
La tercera part consistí en la Sagrada Comunió que s’havia consagrat el dia abans, Dijous Sant. 
Després de la postcomunió i l’oració sobre el poble el Sr. Bisbe animà els fidels a unir-se espiritualment des de les seves llars a la pregària davant el Crist de la Preciosíssima Sang que tindria lloc a les 20:05 del vespre.
Aquesta pregària presidida pel Sr. Arquebisbe davant la Sagrada Imatge del Crist de la Preciossíssima Sang serà un signe enguany que la tradicional Processó del Divendres Sant de La Seu d’Urgell que es remunta a l’any 1603 no podrà processionar pels carrers com és costum a causa de la crisi sanitària actual. 


https://youtu.be/booR0C_UGko

Compartir
Misioneros de esperanza entre los pueblos
d’Amic i Amat
Misioneros de esperanza entre los pueblos
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Celebramos el Domingo Mundial de las Misiones (DOMUND), y damos gracias por los más de 5.500 misioneros y misioneras que recorren el mundo para llevar esperanza, amor y la salvación de Dios a quienes necesitan
Redescubrir la oración en tiempos de inmediatez
d’Amic i Amat
Redescubrir la oración en tiempos de inmediatez
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

El 15 de octubre celebramos a santa Teresa de Jesús, mujer de fuego y palabra, escritora universal que supo hablar de Dios con la misma profundidad con la que describía los caminos del corazón humano. Quien
Misioneros de la Esperanza: Los migrantes, testigos que nos interpelan
d’Amic i Amat
Misioneros de la Esperanza: Los migrantes, testigos que nos interpelan
En la celebración de la Jornada Mundial del Migrante y del Refugiado, el Santo Padre nos invita a reflexionar bajo el lema “Misioneros de la Esperanza”. Esta es una invitación a cambiar la mirada: de ver las migraciones como un simple drama o desafío, a descubrir
Apóstoles de la alegría de seguir a Cristo
d’Amic i Amat
Apóstoles de la alegría de seguir a Cristo
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Hemos empezado un nuevo curso pastoral: la catequesis, la escuela, los equipos de Cáritas parroquial, los grupos de oración, de lectio divina y tantas otras actividades que en nuestras parroquias ofrecemos
El arte de escuchar música sacra
d’Amic i Amat
El arte de escuchar música sacra
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

En este domingo compartiré con vosotros la importancia de saber escuchar los signos de los tiempos, saber escuchar a los hermanos y, en definitiva, hacer de la escucha un arte para crecer como personas y,
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda