Darrer adéu a Mn. Ballarín a la parròquia de Santa Maria de Gósol

La parròquia de Santa Maria de Gósol va acollir el dissabte 19 de març la darrera pregària per l’ànima de Mn. Josep M. Ballarín i Monset, en un clima entranyable i emocionant, i a la que van assistir la família de Mn. Ballarín, tots els veïns del poble de Gósol i nombroses autoritats i amics, entre els que van destacar els presidents de la Generalitat, Pasqual Maragall i Jordi Pujol, que van acompanyar les despulles de Mn. Ballarín fins el moment del seu enterrament al cementiri de Gósol.
L’acte va ser presidit per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, que també va assistir a la missa exequial que es va dur a terme prèviament, a Berga, presidida pel Bisbe de Solsona Mons. Xavier Novell, amb l’assistència del bisbe emèrit de Solsona, Mons. Jaume Trasserra. Durant la celebració a Berga, també van parlar un emocionat Ramon Anglerill, Rector de Gósol, el capellà custodi de Queralt, Mn. Ramon Barniol, i Mn. Eduard Ribera.

En arribar la comitiva fúnebre a Gósol, ja l’esperaven els veïns a l’església de Santa Maria. Allà, Mons. Vives i Mn. Ramón Anglerill van rebre les despulles de Mn. Ballarín a prop de l’altar i es va fer una pregària, que va ser solemnitzada pel Cor Parroquial. Mn. Anglerill va glossar breument la figura tan pròxima a ell de Mn. Ballarín, i el nebot d’aquest darrer, Josep Monset, va llegir dos fragments del seu llibre «El sac dels records», en els que parla de la seva mare i del seu recorregut vital fins arribar a Gósol.

Després, els assistents, seguint la tradició al poble, van acompanyar el fèretre caminant fins arribar al cementiri, on el cor va cantar dos cançons escrites per Mn. Ballarín mentre el cos era colgat; es va fer el res del Parenostre i l’Ave Maria i es va encomanar l’ànima de Mn. Ballarín. En acabar, es va cantar un fragment del himne nacional de Catalunya, Els Segadors.