Convivència d’inici de curs del Seminari Major Interdiocesà a Balaguer

Del 5 al 7 de setembre al Santuari del Sant Crist de Balaguer (Diòcesi d’Urgell) va tenir lloc la tradicional convivència d’inici de curs dels seminaristes del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya, que agrupa els seminaristes de les Diòcesis de Vic, Solsona, Lleida, Girona, Tarragona, Tortosa i Urgell. Un total de 24 seminaristes hi van participar amb l’equip de formadors del SMI: Mn. Norbert Miracle (Rector); Mn. Jaume Casamitjana (Vice-Rector); Mn. Javier Vilanova (Director espiritual). També s’hi féu present el recent nomenat vice-rector del Seminari diocesà d’Urgell, Mn. Gabriel Casanovas.

El dia 6 s’hi pogué fer present l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, Bisbe delegat pels Bisbes de Catalunya per al Seminari Major Interdiocesà i President de la Comissió de Seminaris i Universitats de la Conferència Episcopal Espanyola. Mons. Vives predicà un recés als seminaristes, presidí l’Eucaristia i pogué compartir amb els seminaristes la jornada tot valorant les diverses experiències pastorals de l’estiu que van realitzar els seminaristes i donant una càlida benvinguda als qui s’incorporaven a la vida del Seminari remarcant tot allò que marcarà el nou curs que comença dimarts dia 12.

El curs 2017-2018 els seminaristes de la Diòcesi d’Urgell seran 6.