Convivència dels preveres de l’Arxiprestat de La Noguera i Urgell Mitjà

El dilluns 11 de novembre els preveres dels arxiprestats de La Noguera i l’Urgell Mitjà van realitzar una sortida de caràcter formatiu i lúdic, aquesta vegada a Alcover per visitar l’exposició: “Joan de Ca Piroi, d’Alcover a Andorra. Records i imatges d’un religiós que va ser príncep” que fa un breu repàs a la vida de l’arquebisbe d’Urgell (molt vinculat a Alcover) Mons. Joan Martí, també s’ha visitat l’església vella de la població, un edifici romànic de finals del segle XII.

El grup de preveres encapçalats pel seus arxiprestos Mn. Pujol i Mn. Balagué van ser rebuts al Museu d’Alcover, en plena comarca de l’Alt Camp, pel Comissari de la Mostra el Sr. Xavier Pete. Tot seguit es va visitar la petita exposició amb un recull de fotografies, quadres pintats pel mateix bisbe i objectes relacionats amb la vida de l’Arquebisbe d’Urgell Joan Martí. 

El grupet de preveres van seguir les explicacions del Sr. Pete, que va ressaltar la vida del bisbe Martí, unes explicacions que van fer un recorregut per la seva biografia des del seu naixement el 29 de novembre de 1928 fins a la seva mort l’11 d’octubre de 2009 als 80 anys. A més de les fotografies i altres records de la seva vida dos vídeos fan un recorregut per la seva trajectòria biogràfica i eclesiàstica. Tota la mostra fa proper un Bisbe que va estimar el seu Bisbat i la seva gent, així com la seva tasca en bé del Principat d’Andorra, destacant especialment la redacció i aprovació de la Constitució Andorrana de l’any 1993.

Acabada la projecció dels testimonis que van atansar la seva figura humana i espiritual, es va obrir un ric diàleg entre els assistents, els quals van referir els seus records i les seves vivències envers l’Arquebisbe Joan Martí. L’emoció per part dels preveres es va fer palesa, ja que molts d’ells van compartir moments de la seva vida eclesial amb ell com a bisbe urgel·lità.

Després el grupet de preveres es va traslladar fins a l’església vella de la “Puríssima Sang” per contemplar les restes d’una església romànica que va ser incendiada a la Guerra Civil i que va perdre part del seu ric patrimoni cultural que tenia.

Una fotografia de grup a l’absis de l’església va donar per acabat aquesta primera part de la trobada.

Tot seguit es va compartir un fraternal i animat dinar. I a la sobretaula ens van informar un seguit de temes per part dels arxiprestos, que van ser comentats per tots els preveres assistents, temes com els dels laics, l’atenció pastoral a les parròquies, entre altres aspectes de la vida eclesial de les dues zones pastorals del Bisbat d’Urgell.

Compartir
Apóstoles de la alegría de seguir a Cristo
d’Amic i Amat
Apóstoles de la alegría de seguir a Cristo
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Hemos empezado un nuevo curso pastoral: la catequesis, la escuela, los equipos de Cáritas parroquial, los grupos de oración, de lectio divina y tantas otras actividades que en nuestras parroquias ofrecemos
El arte de escuchar música sacra
d’Amic i Amat
El arte de escuchar música sacra
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

En este domingo compartiré con vosotros la importancia de saber escuchar los signos de los tiempos, saber escuchar a los hermanos y, en definitiva, hacer de la escucha un arte para crecer como personas y,
Aportar vida
d’Amic i Amat
Aportar vida
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Al comenzar este nuevo curso, me gustaría presentaros al filósofo Sócrates, quien tiene un principio de conocimiento de la verdad a través de la dialéctica que da luz y vida. Este método lo llamamos mayéutica
Con Maria, nacemos de nuevo
d’Amic i Amat
Con Maria, nacemos de nuevo
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,
querido pueblo andorrano,

En las vísperas de la Festividad del Nacimiento de la Bienaventurada Virgen María, nuestra Iglesia diocesana se viste de fiesta y se prepara para celebrar la Solemnidad de la Virgen
San Gil, custodio de la creación
d’Amic i Amat
San Gil, custodio de la creación
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

Mañana celebraremos en nuestra diócesis, y especialmente en el Santuario de la Virgen de Núria, la fiesta litúrgica de San Gil. ¿Quién era este santo?

En el año 1271 consta que existía en el Valle de Núria
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda