Congrés de les Hospitalitats diocesanes de la Mare de Déu de Lourdes amb seu a Catalunya

Els dies 7 i 8 d’octubre va tenir lloc a la ciutat de La Seu d’Urgell, a la residència de les Religioses de la Sagrada Família d’Urgell, el Congrés anual de les Hospitalitats diocesanes de la Mare de Déu de Lourdes de Catalunya.

El Congrés s’inicià el dissabte dia 7 amb una conferència del Vicari General del Bisbat d’Urgell i Consiliari diocesà de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes, Mn. Ignasi Navarri, sobre el tema “25 anys de les Jornades Mundials de la Pastoral de la Salut. Una mirada al passat per seguir endavant”, on destacà la importància de la pastoral de la salut com un lloc privilegiat per a exercir la misericòrdia i l’acompanyament envers els malalts, seguint l’exemple i el missatge que la Mare de Déu anuncia a Sta. Bernardeta a Lourdes. Posteriorment es resà la pregària de l’Àngelus i a continuació els membres de les Hospitalitats dels Bisbats de Vic i Solsona, que enguany celebren els seus 50 anys, van oferir un testimoni de les seves respectives actuacions durant tots aquests anys.

Després del dinar hi hagué temps per  a informacions diverses sobre les hospitalitats, que van insistir en la necessitat d’acompanyar els malalts i els agents de pastoral de la salut. A continuació, els assistents pogueren visitaren el Palau episcopal de La Seu d’Urgell i l’Església Catedral de Sta. Maria d’Urgell acompanyats per Mn. Ignasi Navarri.

El dia 8 s’hi féu present l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, que saludà els participants i els oferí una conferència sobre el tema “Pastoral de la Salut i Ecologia integral”, aplicant el missatge de l’Encíclica del Papa Francesc sobre l’ecologia “Laudato si’”.  Remarcà el bell cant de les criatures de St. Francesc d’Assís, els salms i altres textos bíblics que mostren la natura com a germana de la humanitat, lloança de Déu i camí de trobament amb el Creador. I explicà els capítols i l’esquema central de l’Encíclica Laudato si, especialment el capítol quart, fent esment sobretot al concepte fonamental d’ecologia integral i a les propostes pastorals de conversió individual i comunitària que el mateix Papa demana i que podem dur a terme tots plegats de forma individual o col·lectiva.

L’Eucaristia dominical presidida pel Sr. Arquebisbe a la Catedral de Sta. Maria d’Urgell fou l’acte central de la jornada del diumenge.

Un dinar de germanor a la Residència de la Sagrada Família clogué el Congrés.