Confirmacions d’adults a St. Esteve d’Andorra la Vella (Principat d’Andorra)

El dia 10 de juny a la Parròquia de St. Esteve d’Andorra la Vella, l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra Mons. Joan-Enric Vives va administrar el sagrament de la Confirmació a 33 adults que completaven així la seva iniciació cristiana, molts d’ells, a les portes de celebrar el seu matrimoni.
Mons. Vives estigué acompanyat pel Rector i Arxiprest de les Valls d’Andorra, Mn. Ramon Sàrries així com per un bon grup de preveres de les 7 Parròquies de les Valls d’Andorra que volgueren acompanyar els adults en aquest pas important de la seva vida.
L’Arquebisbe felicità els confirmands i els catequitzà sobre la importància de rebre el Do de l’Esperit Sant en la seva confirmació. Així, a la seva homilia, els recordà com l’Esperit Sant era el qui duia a plenitud la unció que havien rebut ja en el seu Baptisme i que en aquell dia, per la crismació i la imposició de mans del Bisbe, arribava a omplir-los per fer-los semblants als apòstols. És l’Esperit Sant el qui ens ajuda a pregar i a recordar-nos en la nostra vida del Senyor Jesús, ens encamina a la veritat plena. En aquest sentit, l’Arquebisbe animà els qui eren promesos que la pregària estigués molt present en la seva vida matrimonial resant i perdonant-se cada dia abans d’acabar la jornada. Així com la lectura de les Escriptures i la vivència de la missa setmanal els diumenges. L’Arquebisbe exhortà també els adults a deixar-se conduir per l’Esperit Sant ja que ens fa forts per vèncer les dificultats de la vida i ens dóna la fortalesa per donar testimoni de Jesucrist enmig del nostre món, fins al martiri com St. Esteve el patró de la parròquia. Els demanà que participessin amb assiduïtat de la vida parroquial, que ens agermana a tots i ens dóna recolzament per fer el camí de la vida com a cristians i famílies. Finalment, Mons. Vives animà els adults a “rebre”, acollint-los, amb el cor i l’ànima oberts, el Do de l’Esperit Sant per tal de no negar-li res a Déu ja que ell sempre vol el millor pels seus fills i filles.
Al final de l’Eucaristia l’Arxiprestat de les Valls d’Andorra regalà a cada confirmat un exemplar de la Bíblia, la Paraula de Déu, que ha d’acompanyar la vida de fe dels qui havien rebut en aquell dia l’Esperit Sant. Posteriorment a les sales parroquials tingué lloc un petit piscolabis on els adults pogueren saludar el Sr. Arquebisbe personalment.