Confirmacions a Sta. Eulàlia d’Encamp

Divendres dia 11 de maig l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep va presidir l’Eucaristia a la Parròquia de Sta. Eulàlia de Mèrida d’Encamp (Principat d’Andorra), dins la qual administrà el sagrament de la Confirmació a 18 joves. Estava acompanyat pel Vicari Episcopal i Rector, Mn. Antoni Elvira i per Mn. David Codina. A la seva arribada fou complimentat per l’ Hble. Sra. Cònsol Menor de la Parròquia, Esther París, i el Conseller del Comú Hb. Sr. Jordi Rich que li donaren la benvinguda i li mostraren les darreres obres de millora al temple parroquial.
El secretari del Consell Pastoral Diocesà i membre del Consell parroquial, Sr. Adolf Tugues, donà la benvinguda a l’Arquebisbe en iniciar-se la celebració eucarística i va demanar als pares i familiars dels joves confirmands que els ajudessin a continuar el camí de formació cristiana que havien iniciat aquells joves i que tots junts formessin part activa de la Parròquia.

A l’homilia l’Arquebisbe presentà als joves confirmands la figura de Santa Eulàlia de Mèrida, Patrona de la Parròquia, una noia jove, que amb 12 anys, com els confirmands, per mantenir-se fidel a la seva fe cristiana va lliurar la seva vida fins a la mort. Va ser torturada: fuetejada, esguerrada amb ganxos i cremada amb torxes i a la foguera, i va ser crucificada en una creu en forma d’aspa, despullada. L’Arquebisbe va presentar als joves la imatge de Santa Eulàlia de Mèrida que presideix el retaule del presbiteri de l’església d’Encamp i com aquella jove va ser valenta fins a donar la seva vida per no renunciar a la seva fe. Glossant les lectures proclamades en aquell dia, Mons. Vives, va subratllar com els cristians participen de l’alegria del Senyor Ressuscitat, una alegria que res ni ningú ens podrà arrabassar mai, però al mateix temps, participen de la creu del Senyor si són coherents amb la fe, com li va passar a Santa Eulàlia. Mons. Vives, animà els joves a ser dòcils a l’Esperit Sant que rebien aquell dia i a continuar participant de la vida parroquial per esdevenir uns joves amb valors cristians, sobretot el gran valor i virtut de l’amor, que impregnin la societat andorrana.
Al final de la Missa l’Arquebisbe convidà als joves a viure el diumenge dia 13 de maig, la Festa de la Mare de Déu de Fàtima, que ell presidiria a la Parròquia de La Massana, amb la comunitat portuguesa, i a estimar profundament la Mare de Déu sota l’advocació de Fàtima, la Reina de Portugal, sense renegar mai de la seva fe catòlica.

En donar-los al final de la Missa el Nou Testament i una creu amb el símbol de la pau a cada confirmat, l’Arquebisbe remarcà que calia que els joves en poguessin llegir cada dia un trosset, i que el Nou Testament era un llibre pel qual moltes persones havien arribat a donar la vida com Sta. Eulàlia.