Conferència sobre la ideologia de gènere a La Seu d’Urgell

El dilluns dia 16 d’abril al Casal Parroquial de La Seu d’Urgell va tenir lloc la 1a de les catequesis pasquals programades per la Parròquia de St. Ot.

La conferència fou pronunciada per Mn. César Alzola, prevere del Bisbat d’Alcalá de Henares, llicenciat en matrimoni i família per la Universitat Lateranense de Roma, amb el tema “El cristianisme davant la ideologia de gènere”. Hi van assistir els Vicaris Generals de la Diocèsi, Mn. Ignasi Navarri i Mn. Josep Maria Mauri i una bona quantitat de fidels.

El professor Alzola va presentar als fidels una definició del que avui es coneix com “ideologia de gènere” que defensa que les diferències entre l’home i la dona són construccions culturals, independents del sexe. Per aquesta ideologia, el determinant és el gènere (gender), que cadascú escull lliurement i el pot canviar quan vol, ja que encara que existeix el sexe biològic, aquest no és determinant ni en la vida ni en la personalitat.

Mn. Alzola va destacar com aquest és un desafiament per a l’Església d’avui i com els Sants Pares St. Joan Pau II, Benet XVI i el Papa Francesc, han advertit dels perills d’aquesta ideologia de gènere. Es vol eliminar la importàcia de la llei moral inscrita en la naturalesa humana i eliminar la diferència entre home i dona, masculinitat i femeninitat. Aquesta ideologia porta a projectes educatius i directrius legislatius que promouen una identitat personal i una intimitat afectiva radicament desvinculades de la diversitat biològica entre home i dona.

La falàcia profunda d’aquesta teoria i de la revolució antropològica que s’hi amaga és evident: l’home nega tenir una naturalesa preconstituïda per la seva corporeïtat, que caracteritza l’ésser humà. Nega la pròpia naturalesa i creu que és ell mateix qui l’ ha de crear. Això contradiu el relat bíblic de la creació del Gènesi on Déu ens crea com homes o dones i això pertany a l’essència del ser criatures humanes. Aquesta dualitat és essencial per a l’ésser humà.

El professor Alzola va destacar la necessitat que els cristians fóssim testimonis de l’autèntica antropologia cristiana amb el testimoni de vida a la pròpia família i també educant els joves en la necessitat d’acceptar el principi de realitat i de viure la fe i els límits de l’existència humana amb un sentit profund de sacrifici i oblació a Déu.

Un diàleg amb el professor entre els assistents clogué aquesta primera conferència Pasqual.