Concerts solidaris “Música contra la pobresa infantil” a Vielha i La Seu d’Urgell

Dissabte dia 6 i diumenge dia 7 d’agost a Vielha i a la Catedral de La Seu d’Urgell va tenir lloc sengles concerts solidaris contra la pobresa infantil a benefici de Càritas Diocesana d’Urgell a càrrec de l’ “Orquestra UNESCO Barcelona” sota la direcció del prestigiós violinista i director d’orquestra Sr. Gonçal Comellas.

Hi van assistir els Alcaldes i a Vielha l’Arxiprest de la Vall d’Aran Mn. Pere Balague, i a La Seu la Presidenta de Càritas Catalunya, Sra. Carme Borbonès així com el Vicari General Mn. Josep M. Mauri, el Degà del Capítol Mn. Xavier Parés, el Director de Càritas Diocesana d’Urgell, Sr. Josep Casanova, el Director de Càritas Andorrana, Sr. Amadeu Rocamora i altres autoritats així com una gran quantitat de fidels i amants de la música que van omplir la parròquia de Vielha i el temple romànic de Sta. Maria.

Tal com va recordar a l’inici del concert de La Seu el Degà Mn. Xavier Parés, aquest era el 13è concert solidari que al llarg del 2016 portarà la música arreu de Catalunya per col·laborar amb Càritas en els seus programes d’ajuda a la família i a la infància. La música esdevé així un altaveu que ajuda a trencar el silenci contra la pobresa imposada a milers de famílies, i, per tant, als seus fills. Càritas diocesana d’Urgell i Càritas Parroquial d’Aran i de La Seu d’Urgell estan fortament implicats en l’acció social i caritativa per ajudar la promoció humana i el desenvolupament integral de les persones, sensibilitzar la societat i promocionar la justícia social a partir de la Doctrina Social de l’Església.

L’Orquestra UNESCO Barcelona prové d’una llarga tradició en les orquestres catalanes de cambra. Ha actuat en diverses ocasions al Palau de la Música Catalana, al Liceu i a grans escenaris. El director en aquesta ocasió, Sr. Gonçal Comellas, és un dels més importants violinistes de la seva generació i ha guanyat nombrosos premis. Com a director d’orquestra ha estat convidat en nombroses orquestres i ha estat el fundador de l’Orquestra de Cambra Reina Sofia, Orquestra Catalana de Cambra i Orquestra UNESCO Barcelona, de qui n’és el director titular.

Els Concerts foren organitzats per la Fundació Música Solidària, La Fundació BBVA, la Fundació Antigues Caixes Catalanes i Caixa Catalunya i amb la col·laboració del Bisbat d’Urgell, l’Ajuntament de Vielha, el Conselh Generau d’Aran, i l’Ajuntament de La Seu d’Urgell i el Consell Comarcal de l’Alt Urgell.