Clouen els exercicis espirituals per als preveres a La Seu d’Urgell

Divendres 20 de juliol es van cloure una de les dues setmanes d’Exercicis Espirituals que ofereix el Bisbat d’Urgell per als preveres cada any. Aquest cop al Seminari diocesà de la Immaculada Concepció de La Seu d’Urgell. Van ser dirigits per Mn. Javier Vilanova, rector del Seminari de Tortosa i que acaba de ser nomenat Rector del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya. Hi van assistir 19 preveres diocesans
El divendres dia 20 s’hi féu present l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, que va presidir la celebració de l’Eucaristia. Van concelebrar els preveres exercitants i també els preveres que resideixen a la Llar de Sant Josep de La Seu d’Urgell, Mn. Lluís Baro i Mn. Lluís Rourera.
A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric va subratllar com la nova visió del prevere que emergeix del Concili Vaticà II, amb la Presbyterorum ordinis Optatam Totius, així com la nova Ratio El do de la vocació presbiteral insisteixen a mostrar com la formació del prevere ha de ser continuada al llarg de tota la seva vida perquè mai no estem prou formats del tot i sempre podem millorar en el nostre seguiment de Crist. Mons. Vives va demanar que els fruits dels exercicis es notin en la vida apostòlica dels preveres i va agrair tot el que Mn. Javier Vilanova havia aportat amb la seva predicació i va encomanar les vocacions al presbiterat i, especialment, la nova etapa que iniciaran al setembre Mn. Javier com a Rector del Seminari Major Interdiocesà i Mn. Gabriel Casanovas, com a Vicerector del SMI i Rector del Seminari Major d’Urgell.
Un dinar de germanor a la residència del Seminari diocesà va cloure la tanda d’exercicis i va servir per felicitar l’Arquebisbe Joan-Enric que dimarts proper celebrarà el seu aniversari, amb unes paraules de felicitació que li va adreçar el Degà del Capítol Catedral, Mn. Xavier Parés, en nom de tots els preveres urgel·litans, i amb un fragment del poema «Canigó» de Mn. Cinto Verdaguer recitat per Mn. Jordi Gasch que l’Arquebisbe agraí molt.