Clausura de curs de l’Escola Diocesana de Formació Permanent a Balaguer

Dissabte dia 13 de juny es va clausurar a la Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer el curs 2014-2015 de l’Escola diocesana de Formació Permanent (EDFP) del Bisbat d’Urgell. Presidí l’acte de clausura l’Arquebisbe Joan-Enric acompanyat del Vicari de Pastoral i Director de l’EDFP, Mn. Antoni Elvira.
L’Escola diocesana de Formació permanent del Bisbat aplega quinzenalment i de forma fidel a la Casa d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer una quarantena de participants en els dos cursos que s’ofereixen: el Curs Bàsic, centrat enguany en l’Antic Testament, i el Curs d’Aprofundiment que enguany ha versat sobre l’Espiritualitat cristiana, analitzant els diferents moviments espirituals que conformen la tradició catòlica.
Amb el lliurament dels diplomes i els certificats d’assistència per part del Sr. Arquebisbe va tenir lloc la revisió del curs per part dels participants de l’Escola que varen manifestar al Sr. Arquebisbe el seu agraïment per l’oportunitat que significa en les seves vides formar-se i fer comunió diocesana entre els participants.
Posteriorment va tenir lloc l’acte central de la jornada amb la celebració de l’Eucaristia d’acció de gràcies a la Capella del Centre d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer presidida pel Sr. Arquebisbe. A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric animà els participants a valorar l’EDFP com un moment intens de formació en les seves vides i agrair el que els professors els han anat ensenyant al llarg d’aquest curs que cloïa. En la festa litúrgica de l’Immaculat Cor de Maria, Mons. Vives, exhortà a viure amb intensitat aquesta bella devoció i que com a cristians sempre estiméssim molt a Maria, la Mare del Cel, la Immaculada, que “guardava tots aquests records en el seu cor i els meditava”. També va demanar als alumnes de l’Escola que comuniquessin l’alegria i l’experiència viscuda a l’EDFP a altres .
L’Arquebisbe al final de la Jornada anuncià també el programa per al proper curs 2015-2016 que, a petició dels participants, continuarà amb el Curs Bàsic, centrat en el Nou Testament i el Catecisme de l’Església Catòlica, i el curs d’aprofundiment que tindrà per temes dos grans blocs: la Litúrgia i la Doctrina Social de l’Església.