Benedicció de les obres del Campanar i Confirmacions a El Poal

Diumenge dia 27 de maig l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va realitzar la Visita Pastoral a la Parròquia de St. Joan Baptista d’El Poal. A la seva arribada fou rebut per l’Il·lm.. Sr. Alcalde de la població, Sr. Rafel Panadés i Farré i pel Rector de la Parròquia, Mn. Josep M. Aresté i pels feligresos allí aplegats.

Dins l’Eucaristia del diumenge de la Santíssima Trinitat, l’Arquebisbe va administrar el sagrament de la confirmació a 5 joves d’El Poal i Bellvís. A la seva homilia Mons. Vives remarcà la importància de gaudir de la festa de la Santíssima Trinitat que ens revela que el nostre Déu és únic però amb una comunió d’amor de tres persones: Pare, Fill i Esperit Sant. Mons. Vives animà els fidels a saber valorar i estimar Déu què és el més important de la vida i a qui hem de saber “adorar” amb tot el nostre cor, pensament i voluntat. Recordant la coneguda màxima de St. Agustí d’Hipona “ens has fet per a Tu, Senyor, i el nostre cor està inquiet fins que no descansi en Tu”, exhortà la comunitat cristiana a posar els ulls i el cor per damunt de tot en Déu, ja que ell és Pare de misericòrdia que ens envià el seu Fill Jesucrist i que ens farà arribar a comprendre el seu Misteri d’Amor, gràcies a la inspiració de l’Esperit Sant. L’Esperit Sant que precisament els 5 joves que es confirmaven aquell diumenge rebien en plenitud. Animà a perseverar en el camí de la fe ja que trobar Déu és el més important que podem fer; i obeir-lo sempre, fa feliç. Animà la comunitat cristiana a acceptar-se com a pecadors i indignes davant de Déu però, al mateix temps, som fills estimats seus, ja que pel Baptisme i la Confirmació vam ser incorporats a l’Església i fets fills de Déu; i el Senyor manté sempre les seves promeses. Animà a estimar molt Maria, la mare de Jesús, en aquell mes de maig en què tota l’Església la venera, ja que ella sempre ens porta vers el seu Fill i troba la manera per acostar-nos a Ell. Exhortà els fidels a no perdre mai l’esperança i la fe i a confiar sempre en la misericòrdia de Déu. Finalment, l’Arquebisbe posà com exemple la figura del qui fou rector de la Parròquia i que hi té un memorial, el Beat prevere màrtir, Mn. Francesc Castells que donà la vida per Crist.

Acabada la celebració Mons. Vives regalà als joves confirmats un Nou Testament exhortant-los a la seva lectura ja que és un llibre pel qual molts cristians, encara avui, posen en perill la seva vida.

Tot seguit, fora de l’església tingué lloc la benedicció de les obres de restauració del campanar d’El Poal de 1790. El Sr. Alcalde Il·lm. Sr. Rafel Panadés volgué agrair la bona col·laboració i entesa entre l’Ajuntament, el Bisbat i els fidels per a poder consolidar i renovar el campanar de l’església parroquial i explicà les actuacions dutes a terme que han permès consolidar l’estructura que presentava alguna perillosa esquerda i desperfecte. Posteriorment, Mons. Vives, recordà com els campanars i el so de les campanes són la veu de Déu que ens crida a alçar el cor al Senyor, i com les campanes acompanyen la vida ordinària del poble, i com amb els diferents tocs de les campanes es comunicava allò que s’esdevenia al temple parroquial i al poble. L’Arquebisbe beneí les obres de restauració i es felicità per poder així millorar el patrimoni religiós i cultural d’El Poal.

Un dinar de germanor amb l’Ajuntament i el Consell parroquial d’El Poal a la Rectoria clogué la joiosa visita.