Assemblea Plenària de la Conferència Episcopal Espanyola a Madrid

Dels dies 13 al 17 de març té lloc la 109ª Assemblea Plenària de la CEE a Madrid. Durant aquests dies es procedirà a la renovació de càrrecs per al trienni 2017-2020, excepte el del Secretari general, que es tria per a un període de cinc anys.

Els bisbes elegiran el president, vicepresident, membres del Comitè Executiu, els catorze presidents de les Comissions Episcopals, els tres presidents de les subcomissions Episcopals; el president de la Junta Episcopal d’Assumptes Jurídics; i els tres membres del Consell d’Economia. Les eleccions estan previstes per al dimarts 14 i dimecres 15 de març. A més quedaran constituïdes les Comissions Episcopals i la Junta Episcopal d’Assumptes Jurídics. Tots els bisbes membres de la CEE sense càrrec per elecció de la Plenària s’incorporaran a un d’aquests organismes.

En aquesta reunió de l’Assemblea Plenària seran 80 electors. Tenen dret a vot 79 bisbes: 3 cardenals, 13 arquebisbes, 51 bisbes diocesans i 12 auxiliars. A més de l’administrador diocesà de Plasencia. La diòcesi de Mallorca està representada pel seu administrador apostòlic, Mons. Sebastià Taltavull Anglada. A Espanya hi ha actualment 69 diòcesis territorials i l’arquebisbat castrense.

L’Assemblea Plenària s’inaugura el dilluns, dia 13 de març, amb el discurs de l’Arquebisbe de Valladolid i President de la CEE, cardenal Ricardo Blázquez Pérez i la salutació del Nunci apostòlic a Espanya, Mons. Renzo Fratini.

Dimecres a la tarda podrien ja celebrar-se les reunions constitutives del Comitè Executiu i de la Comissió Permanent. La primera reunió de les Comissions Episcopals seria a la tarda de dijous. Cada bisbe pertany, almenys, a una Comissió Episcopal. Els bisbes emèrits, si ho desitgen, també poden formar part d’una Comissió, amb veu però sense vot.

L’ordre del dia de l’Assemblea inclou a més l’estudi dels següents temes:

– Situació de l’ensenyament de religió a Espanya, en el procés del pacte educatiu.

– Reflexions sobre la Ratio Fundamentalis Institutionis Sacerdotalis. Es comptarà amb intervenció de Mons. Jorge Carlos Patrón Wong, arquebisbe secretari per als Seminaris de la Congregació per al Clergat.

– Document preparatori per a la XV Assemblea General Ordinària del Sínode dels Bisbes, sobre el tema «els Joves, la Fe i el discerniment vocacional».

A més es tractaran diversos assumptes de seguiment i econòmics. Es repassaran les activitats de les diferents Comissions Episcopals i es procedirà a l’aprovació de diferents Associacions Nacionals.