Agramunt viu i celebra la festa de Crist Rei i Sta. Cecília

El diumenge 22 de novembre la Parròquia de l’Assumpta d’Agramunt va celebrar la Solemnitat de Nostre Senyor Jesucrist Rei de tot el Món i també un record per la festa de la verge i màrtir Santa Cecília, patrona dels músics. La Missa del migdia en el temple agramuntí, i amb les mesures sanitàries, va fer molt esment a la festa de Crist Rei, ja que la acull una comunitat de tres religioses, Filles de Crist Rei que commemoraven la festa de la seva Congregació religiosa.

També el Cor Parroquial va honorar la seva patrona, Sta. Cecília, amb alguns cants destacats. Els dies previs a la festivitat, la Parròquia va celebrar, abans de la Santa Missa del vespre, un Tríduum a Crist Rei, amb moments de pregària i amb una estona d’Adoració al Santíssim Sagrament, celebració que van preparar la Comunitat de les Filles de Crist Rei, com en els tres darrers anys, des de la seva arribada a Agramunt i al Bisbat d’Urgell.

A la celebració dominical les tres religioses, les germanes Dolores, Visitación i Ángeles van poder fer present el seu carisma religiós, proposat pel seu fundador el prevere agramuntí i ara Venerable Mn. Josep Gras i Granollers (Agramunt 1834 – Granada 1918). Amb la preparació d’una litúrgia que volia respirar el seu compromís amb l’Església i amb la societat, van oferir unes ofrenes i unes pregàries per comunicar als fidels que van assistir a l’Eucaristia, el seu carisma i el seu servei cap als altres i especialment els més necessitats i vulnerables.

A l’homilia el Rector de la Parròquia, Mn. Jaume Mayoral, va recordar que l’Evangeli parlava de compromís i d’acció caritativa, i va agrair la tasca pastoral i de pregària de les Filles de Crist Rei a Agramunt i arreu del món on tenen comunitats establertes -a 10 països amb un total de 34 comunitats-, i també va agrair el servei del Cor Parroquial que amb els seus cants i la seva presència són un dinamitzador de les celebracions a la Comunitat Parroquial, tot demanant a Santa Cecília que els acompanyi i els ajudi en el seu servei a la parròquia i al poble d’Agramunt.

El moment més emotiu va ser quan les tres religioses davant dels fidels van renovar els seus vots religiosos, amb un compromís d’ajudar a bastir el Regne de Déu ara i aquí a Agramunt i pobles de la Ribera del Sió, amb la seva pregària i la seva acció pastoral i evangelitzadora. Al final de la celebració encara hi va haver un petit i intens moment per felicitar el Marc, un noi amb síndrome de Down que acabava de celebrar el seu aniversari, el Marc és un gran col·laborador en el servei de l’altar, un servei que ha acompanyat diferents sacerdots, i amb la seva simpatia va agrair el regal de cantar-li el “moltes felicitats”.

Després i a les escales de l’església i sota el fons decoratiu de la imponent portalada romànica es va fer una foto de record amb els membres del Cor Parroquial, les Germanes de Crist Rei i el Marc, l’escolà de la Parròquia agramuntina.