Acte a Vilar de Cabó en el Centenari del naixement del P. Cebrià Baraut

El Bisbat d’Urgell, juntament amb l’Arxiu diocesà d’Urgell, va fer al Vilar de Cabó el dia 2 de setembre, el segon dels actes previstos per a commemorar el centenari del naixement del P. Cebrià Baraut i Obiols, historiador i monjo de Montserrat, nascut al Vilar de Cabó el 1917 i traspassat al Santuari de Montserrat l’any 2003. Va ser a El Vilar de Cabó, on es va fer un memorial ciutadà en el que van participar el Rector Mn. Jordi Vásquez els veïns i moltes persones vinculades al món de la cultura, encapçalats per l’alcalde de Cabó Ilm. Sr. Josep Marquès, i l’Associació Amics de la Vall de Caboet. L’acte fou presidit per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives i va comptar amb la presència del P. Abat de Montserrat, P. Josep M. Soler, que va glossar la figura del P. Cebrià.

El P. Baraut va fer una gran tasca estudiant i analitzant els pergamins i documents de l’Arxiu Capitular i Diocesà d’Urgell on va col·laborar al llarg de molts anys desentranyant la història de la diòcesi d’Urgell i especialment la que fa referència al Principat d’Andorra.

Va obrir l’acte- que es va celebrar davant del monument dedicat al P. Cebrià Baraut la construcció del qual va ser impulsada ara fa 6 anys per l’Associació- la Sra. Isabel Bentanachs, presidenta dels «Amics de la Vall de Caboet» que va donar la benvinguda i va agrair als assistents poder compartir un acte de memòria agraïda com aquell. Van fer parlaments, l’Alcalde, el P. Abat i l’Arquebisbe, que van posar en relleu detalls que expliquen la qualitat humana i el treball ingent sobre la història de les comarques pirinenques i especialment del Principat d’Andorra.

Està programada per al proper dia 25 de setembre, a la sala d’actes de La Llacuna Centre Cultural, d’Andorra la Vella, a les 20h, una conferència de l’Arxiver diocesà, Mn. Benigne Marquès sobre les investigacions del P. Cebrià Baraut.