25è aniversari de l’Hospital Comarcal del Pallars a Tremp

L’Hospital Comarcal del Pallar (HCP) ha celebrat al llarg d’aquest any el 25è aniversari de la seva obertura. El dijous dia 25 d’octubre la Lira de Tremp va acollir l’acte de cloenda d’aquesta efemèride, amb la presència del Vicari General d’Urgell, Mn. Josep M. Mauri.

Durant l’acte va tenir lloc una conferència destacada a càrrec del Dr. Bonaventura Clotet, cap de serveis de Malalties infeccioses de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol i Director de l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa. Dins l’acte es va fer homenatge al primer nadó que va néixer a l’HCP, es va fer entrega dels premis de dibuix infantil i l’Orfeó de Tremp va amenitzar els actes amb els seus cants.

L’acte de cloenda va comptar amb la presència de la Sra. Divina Farreny, gerent de la Regió Sanitaria de Lleida i Alt Pirineu i Aran, el Sr. Jordi Cortada, gerent territorial de l’ICS  a Lleida, l’Il·lm. Sr. Joan Ubach, Alcalde de Tremp, Sr. Joan Saura, President del Consell d’administració de GSS i el Sr. Francesc Guerra, gerent de l’Hospital Comarcal del Pallars.

Tot reconeixent els 25 anys de l’HCP, la història d’aquest es remunta molts més anys enrere, quan l’any 1521, en un edifici del carrer del Forn i de la mà del Dr. Jaume Fiella, es va obrir un hospital. Tres segles més tard es va traslladar a l’antic Convent dels Caputxins i es va convertir en el Sant Hospital Fundació Fiella. L’any 1987 se signà un conveni amb l’ICS, promogut en bona part per Mn. Josep M. Mauri, que va permetre oferir assistència als afiliats de la Seguretat Social. Un any més tard va començar la construcció del nou hospital, en terrenys que la Fundació Fiella va cedir a la Generalitat.

Compartir
El Adviento: caminamos hacia la alegría y la esperanza
d’Amic e Amat
El Adviento: caminamos hacia la alegría y la esperanza
Queridos diocesanos,
querida Iglesia de Urgell,

En las vísperas de la solemnidad de la Inmaculada Concepción de María caminamos hacia una humanidad que nos hace reencontrar el sentido de ser persona humana, como recordábamos la semana pasada, y todo esto
next arrow
previous arrow

Últimas Noticias

Agenda