20 anys de l’Esplai parroquial «La Freixa» de Penelles

En el marc de la Festa Major en honor del Martiri de Sant Joan Baptista, l’Ajuntament i el poble de Penelles han reconegut la tasca que ha fet i fa l’Esplai “La Freixa”. Ha estat aquesta entitat d’educació en el lleure penellenca i que forma part de la FEMN del Bisbat d’Urgell, l’encarregada de fer el Pregó de la Festa Major. Durant aquest curs que estem a punt d’encetar l’Esplai celebrarà els seus 20 anys de camí i de feina, i calia començar a celebrar-ho, i aquesta ha estat la millor manera. L’esplai comparteix  el seu lloc d’activitats amb la FEMN que també te en la Rectoria de Penelles el seu espai institucional, i és a l’església parroquial d’aquest poble on hi ha la imatge de la patrona dels esplais cristians la Mare de Déu de l’Alegria.

Així aquest divendres 25 d’agost una bona colla de monitors (i antics monitors) i d’infants han estat rebuts a la Sala de Plens de l’Ajuntament per l’Alcalde Sr. Eloi Bergós , regidors de la Corporació Municipal i veïns del poble. Els actuals monitors i monitores han escrit una dedicatòria en el llibre d’honor de l’Ajuntament, on han plasmat la bona rebuda i col·laboració que sempre han tingut en el poble i les ganes de continuar fent aquesta tasca cap als més petits i els adolescents de Penelles. Tot seguit l’Alcalde els ha entregat una placa de record on també s’agraïa la gran feina feta en bé dels infants del poble, i com l’esplai ja forma part de la vida associativa i lúdica de Penelles i rodalia.

Després monitors, autoritats, infants i la Pubilla i l’Hereu s’han posat al balcó de l’Ajuntament per fer l’esperat pregó. A baix a peu de carrer, molts penellencs de totes les edats, així com autoritats de la comarca Noguerenca, com la Presidenta del Consell Comarcal de La Noguera, l’Alcaldessa del poble veí de Bellmunt d’Urgell, i altres. Després de les paraules d’agraïment del Sr. Bergós, han agafat el micròfon els actuals monitors, amb un repàs pels 20 anys de la vida de l’Esplai “La Freixa”, amb moments per les anècdotes, les alegries i les dificultats, moments d’emoció que han fet lliscar algunes llàgrimes entre ells. Ha estat molt emotiu el record fet pel fundador de l’Esplai “La Freixa”,  mossèn Antoni Tort, record que ha estat ovacionat per tots els assistents, un prevere al servei de la parròquia, del poble i dels més petits, que va deixar una gran petjada amb el seu tarannà i la seva feina pastoral, entre tots ells.

El balcó feia molt de goig, amb els monitors i monitores, i especialment els infants de diferents edats que amb el fulard blau i blanc de l’esplai posat al coll han acompanyat amb tota la solemnitat la lectura del pregó. Després de la seva lectura un coet ha assenyalat l’inici de la Festa Major de Penelles. Des de l’Esplai i el mateix Ajuntament ja han anunciat que es faran diferents activitats al llarg del curs per poder celebrar com cal aquests 20 anys de la història d’uns infants, d’uns joves, d’una parròquia i de tot un poble.