11 de febrer: Jornada Mundial del Malalt i Festa de la Mare de Déu de Lourdes

El dia 11 de febrer, festa de la Mare de Déu de Lourdes, se celebra la Jornada Mundial del Malalt. A moltes parròquies de la Diòcesi es festeja aquesta efemèride impulsada per la Delegació diocesana de Pastoral de la Salut i l’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes.

Al Santuari de Lourdes, el dia 11, una representació de la junta de l’Hospitalitat diocesana de la Mare de Déu de Lourdes, participà a l’Eucaristia solemne amb motiu de la festa de la Mare de Déu, endemés dels milers i milers de pelegrins vinguts de diversos països del món. Aquest dia s’hi apleguen els Directors dels pelegrinatges i els Presidents de les Hospitalitats diocesanes per tal de reflexionar i programar les respectives pelegrinacions. El lema que enguany el Santuari proposa als pelegrins és: «Lourdes, l’alegria de la Missió». Tot seguint el manament del Senyor: «aneu per tot el món i prediqueu l’Evangeli», i també la crida que constantment ens fa el Papa Francesc a sortir i anunciar l’alegria de l’Evangeli, el Santuari ens convida a viure amb intensitat el missatge de Lourdes. Lourdes és un santuari universal no tant pel fet de la procedència internacional dels seus pelegrins com per la puresa evangèlica del seu missatge.

A la Diòcesi, moltes parròquies es van unir espiritualment amb la celebració que tenia lloc al Santuari de Lourdes. A la Catedral de Santa Maria es va dur a terme la celebració de la Santa Missa, presidida pel Degà del Capítol i Rector de la Parròquia de St. Ot. Mn. Xavier Parés i per altres sacerdots de la ciutat de La Seu d’Urgell. A l’Eucaristia hi varen participar un bon grup de membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes del Bisbat així com molts membres de la Delegació diocesana de Pastoral de la Salut, encapçalats per la Delegada diocesana, Gna. Visitación Lorenzo. En la mateixa celebració eucarística, un bon grup de malalts va rebre el Sagrament de la Unció dels malalts en una cerimònia senzilla però molt emotiva i, en acabar, es va fer una petita processó, en la que els fidels van fer un simbòlic pelegrinatge a través de la nau de la Catedral recordant el Pelegrinatge a Lourdes que any rera any reuneix els membres de l’Hospitalitat.

img 4305img 4306img 4307img 4308img 4309

Fotos de la celebració a la Catedral d’Urgell

img 4314img 4317img 4322img 4327p2110012p2110025p2110027p2110036