Inauguració i benedicció de la botiga “de mà a mà” de Càritas Andorrana

Dilluns dia 10 de novembre al vespre va tenir lloc a Andorra la Vella la benedicció i inauguració oficial de la nova botiga de roba «de mà a mà» que Càritas Andorrana ha engegat. L’acte fou presidit per l’Arquebisbe i Copríncep Mons. Joan-Enric Vives que estigué acompanyat per l’Arxiprest de les Valls, Mn. Ramon Sàrries, pel President de Càritas Andorrana, Sr. Agustí Font i pel Director Voluntari de Càritas Diocesana d’Urgell, Sr. Josep Casanova. També hi assistí l’Hble. Sra. Cònsol d’Andorra la Vella, Sra. Rosa Ferrer i la responsable de la botiga, Sra. Cristina Oriol, així com molts membres de Càritas Andorrana i de les Caritas parroquials de les set Parròquies del Principat.

L’Arquebisbe va beneir les noves instal·lacions i va declarar que «la botiga permet donar dignitat quan una persona necessita alguna cosa» recordant que a l’establiment hi poden anar a comprar tant persones amb necessitats econòmiques, com aquelles que no en tenen. L’Arquebisbe subratllà com aquesta nova botiga de mà a mà s’afegeix a la tasca que ja es porta a terme actualment a Sta. Maria del Fener i que dóna roba gratuïtament als més necessitats, però que és bo reciclar excedents de formes diverses, i un és amb la botiga que dignifica la recepció, aportya uns petits guanys que poden revertir en les activitats de Càritas en altres programes d’acció i d’ajuda. Mons. Vives digué que el títol de mà a mà recorda les paraules de Jesús «que la mà dreta no sàpiga que fa la mà esquerra» indicant la discreció i la delicadesa amb què cal exercir la caritat, i com el treball de tants i tants voluntaris de Càritas permet fer possible aquesta nova realitat de servei, que posa en acte el lema de Càritas : «Ajuda’ns a ajudar!»

La roba que es troba a la venda en aquest establiment, és de segona mà i ha estat cedida a Càritas Andorrana per a la seva reutilització a través d’un model d’aprofitament dels residus i d’una gestió eficaç i responsable dels béns materials. Els ingressos obtinguts de la seva venda, s’invertiran en els projectes socials de Càritas Andorrana. La botiga de mà a mà obre cada dia de dimarts a dissabte, de 10:30h a 13:30h i de 16:30h a 20:00h. La seva adreça és c/ Alzinaret, 7 d’Andorra la Vella.

img 2254img 2238