Missa en record de Mn. Jordi Coll

El dimarts dia 24 de març a l’església de Santa Magdalena de La Seu d’Urgell tingué lloc una Eucaristia en record del qui fou Rector del Seminari diocesà d’Urgell i Vicari parroquial de La Seu i encarregat de l’església de Sta. Magdalena, Mn. Jordi Coll, en complir-se el 10è aniversari del seu traspàs.

Presidí la celebració Mn. Jordi Miquel i concelebraren el Rector de la Parròquia de La Seu d’Urgell i diversos sacerdots que havien servit a l’església de Sta. Magdalena. A l’homilia que predicà el Rector de la Parròquia, Mn. Xavier Parès tingué un record agraït i emocionat per la figura de Mn. Jordi Coll tot recordant la seva extrema delicadesa espiritual i i humilitat que posà de manifest com a Rector del Seminari diocesà d’Urgell amb el seu tracte envers els seminaristes i amb la seva habilitat pastoral envers el Poble de Déu que li fou confiat.

Mn. Jordi Coll (1945-2005), prevere de la Diòcesi d’Urgell,  va treballar com a missioner a República Dominicana durant molts anys i allà va composar una gramàtica i un diccionari de castellà-“creol” (la llengua que parlaven els immigrants haïtians). Dels anys 1992 al 1995, responent a la crida que li va fer l’Institut Espanyol de Missions Estrangeres (IEME), es va dedicar a l’animació missionera del clergat i dels seminaris d’Espanya.

L’any 1998 tornà a Catalunya per motius de salut i fou nomenat Delegat de Missions i Encarregat diocesà de les Obres Missions Pontifícies. L’agost del 2002, l’Arquebisbe Joan-Enric li confià l’església de Santa Magdalena de La Seu d’Urgell i les parròquies de la Vall de Castellbò. L’any 2003 fou nomenat Rector del Seminari diocesà d’Urgell càrrec que ocupà fins el seu traspàs el 3 de març de 2005.