Els nois i noies dels grups TXt participen a un pelegrinatge de germanor amb el bisbat de Pamiers

20 nois i noies de la nostra diòcesi d’Urgell, acompanyats del Toni Egea, Maria Carme Girart, Mn. Albeiro Vásquez i Lluís Plana, Delegat Diocesà de joventut, van participar d’una experiència pionera: formar part d’un pelegrinatge en bicicleta amb els nois i noies de la diòcesi de Pamiers en la darrera setmana de juny i els primers dies de juliol. Van gaudir profundament d’aquesta experiència i els va resultar molt interessant. A moltes diòcesis franceses és habitual un pelegrinatge diocesà en bicicleta per a adolescents i joves. El bisbat veí de Pamiers, amb el qual mantenim un contacte proper des que el 2011 van ser acollits a Andorra en motiu de la JMJ a Madrid, van decidir dur a terme aquesta activitat i convidar als joves d’Urgell a participar.
En bicicleta per l’Arieja, descobrint llocs significatius de la regió, com la catedral de Saint-Lizier i el seu poble medieval, el cas antic de Pamiers, les coves de Rocamadour, les petites esglésies enmig dels camps verds, el poble de Mas d’Azil…. També coneixent nova gent amb els quals s’han creat vincles d’amistat ben bonics, amb la profunditat dels diàlegs, les pregàries, les estones de reflexió…. els jocs, el compartir, les eucaristies en comunitat…. Tot això ha fet que aquesta trobada hagi ajudat a fer créixer en els nois i noies l’espurna de la fe, de la vocació i del compromís cristià.
Durant l’eucaristia de comiat, el bisbe de Pàmiers va tenir paraules d’agraïment per la presència dels joves d’Urgell, que destacàren per la seva naturalitat, ganes de connectar amb la gent i esforç i alegria. A la mateixa eucaristia, dues noies dels grups TXt van fer el jurament de pertinença a TXt i reberen els seus fulards, en un ambient d’emoció i joia molt commovedor.