Festa de Sant Fèlix de Vilac (Val d’Aran)

Dissabte dia 1 d’agost l’Arquebisbe Joan-Enric, acompanyat del Rector i Arxiprest de la Val d’Aran, Mn. Pere Balagué i del M.I. Mn. Jusèp Amiell, va presidir una solemne eucaristia a l’església de Sant Fèlix de Vilac (Val d’Aran) per a celebrar la festa Patronal de la població i la inauguració de les obres de millora i arranjament que s’han dut a terme a l’església parroquial. Hi varen assistir moltes Autoritats de la Vall d’Aran, encapçalades pel Mgf. Sr. Síndic Carlos Barrera i l’Alcalde de Vielha i Mijaran, Il·lm. Sr. Juan A. Serranola així com el representant de l’Entitat descentralitzada de Vilac i Alcalde Pedani.
Al començament de l’Eucaristia tingué lloc l’acte de benedicció de les obres realitzades al temple parroquial de Sant Fèlix que s’afegien a les ja inaugurades fa uns anys de consolidació i embelliment del campanar. L’Arquebisbe Joan-Enric agraí a tots els qui han fet possible aquesta remodelació del temple parroquial, especialment al Conselh Generau d’Aran.
A la seva homilia Mons. Vives glossà la vida del màrtir gironí Sant Fèlix i la seva valentia a l’hora de confessar la fe en Jesucrist. Una valentia que animà a tenir a tots els fidels cristians que omplien l’església parroquial que ens permet donar la vida sense egoismes personals. La vida, com l’aigua, si la guardem per a nosaltres mateixos s’estanca i acaba per podrir-se. Ens cal donar però més que coses, sobretot cal donar-nos nosaltres mateixos, per amor a Jesucrist i als nostres germans. L’Arquebisbe animà els fidels a estimar la naturalesa i els paisatges que a la Val d’Aran ens fan estar més a prop de la natura, a prop del Creador, Déu Pare Omnipotent i Misericordiós. En aquest sentit animà els fidels a fer viva la recent encíclica del Papa Francesc “Laudato si” que anima el Poble de Déu a viure una “ecologia humana integral” que tingui en compte l’aspecte transcendent de tota persona humana i els més pobres.
En acabar l’Eucaristia tingué lloc la tradicional processó pels carrers del poble de Vilac amb la imatge de Sant Fèlix que portaven les noies de la població, amb la bandera i la creu, tan representatives a la Vall, ja que creu i bandera són signes del poble i de la identitat aranesa.