Festa dels padrins i Festa Major a La Pobleta de Bellveí (La Torre de Cabdella)

La tarda del dissabte dia1 d’agost l’Arquebisbe Joan-Enric va presidir la solemne Eucaristia a llaor de Sant Feliu, patró de l’església de La Pobleta de Bellveí (La Torre de Cabdella), quan tot el poble celebrava la seva festa major i, alhora, el dia de la “festa dels padrins” dels pobles de La Vall Fosca i Senterada.
Convidat pel diaca Mn. Josep Montoya que participa de la cura pastoral de la Vall Fosca i de Senterada, l’Arquebisbe fou rebut per l’Alcalde Pedani de La Pobleta de Bellveí, i posteriorment pogué saludar l’Il·lm. Sr. Alcalde de la Torre de Cabdella, Sr. Josep M. Dalmau.
A l’Eucaristia l’Arquebisbe glossà les lectures del diumenge XVIIIè. durant l’any en què Jesús s’autoproclama com “el Pa de Vida” baixat del cel, l’autèntic mannà,  que pot saciar la nostra fam de justícia, de veritat i de pau i que és aliment per al nostre viure com a cristians. Mons. Vives animà els fidels que omplien el temple parroquial a ser generosos amb la vida i la fe, seguint els criteris no del món, sinó els que Sant Pau donava a la segona lectura: “portar una vida justa, bona i santa de veritat”, vivint els veritables valors de l’Evangeli de Jesús, que ens orienten de veritat. I posà com a exemple la figura de dos màrtirs: Sant Feliu, patró de l’església parroquial de La Pobleta de Bellvei i el Beat màrtir, Rector de La Pobleta Mn. Josep Boher i Foix que invità els fidels a ser-li ben devots i a encomanar-s’hi.
Mn. Josep Boher i Foix era rector de La Pobleta de Bellveí des de l’any 1929 i que fou detingut al poble, fou traslladat a La Pobla de Segur i, posteriorment, i el 13 d’agost de 1936 fou immolat “in odium fidei” al cementiri de Salàs de Pallars per la seva simple condició sacerdotal, i amb ell foren afusellats Mn. Josep Tàpies i altres cinc germans sacerdots. L’Arquebisbe recordà que quan Mn. Josep Tàpies passà ja cap al martiri pel davant de l’església de La Pobla de Segur va cridar en nom de tots els set màrtirs: “Mare de Déu de Ribera, fins al cel!”.
En acabar l’Eucaristia l’Arquebisbe Joan-Enric pogué saludar els fidels i a continuació participar de la festa dels padrins que organitzada per la parròquia s’havia muntat a la plaça major del poble amb la participació del grup “Castanyoles divines”, antics membres de l’Esbart Montseny del Centre Moral i Cultural del Poblenou de Barcelona.