Més de cent catequistes reben l’enviament al ministeri apostòlic en la Jornada de Catequesi

La Jornada de Catequesi ha aplegat més de cent catqueistes d’arreu del Bisbat, en una sessió que s’ha celebrat al Seminari d’Urgell el 10 d’octubre. Jaume Martorell, vice-delegat de Catequesi de la diòcesi de Mallorca, i psicòleg ha parlat abastament de l’acompanyament dels joves des de l’estimació i el coneixement, cercant la seva motivació interior. La benvinguda l’ha dut a terme l’Arquebisbe d’Urgell, que també ha presidit la jornada. En l’Eucaristía – duta a terme en l’església del Seminari-  Mons. Joan-Enric Vives ha lliurat l’enviament al ministeri catequètic dels participants.
La trobada s’ha dut a terme a la sala de conferències del Seminari Diocesà. Mons. Vives ha posat en relleu la importància de deixar la llavor del més essencial de coneixement de Jesucrist en els infants: que Déu ens estima i que Jesuscrist va morir per nosaltres. Aquest és un element clau que hem de confiar en què acabarà donant fruits en la vida dels nens i nenes que els catequistes acompanyen. Jaume Martorell, per la seva banda, ha intitulat la seva ponència Conèixer, estimar, motivar…» tres verbs que haurien de formar part del vocabulari bàsic de qualsevol catequista. Si volem que el missatge de l’Evangeli toqui realment el cor dels infants que venen a la catequesi, cal que utilitzem aquells mitjans que estan en sintonía amb el moment evolutiu en que es troben aquets nois i noies. I això únicament és possible quan ens interessem vertaderament per ells i aprenem com pensen, com senten i com es relacionen en aquestes edats. Deia sant Agustí que no és possible estimar allò que es desconeix. En aquest sentit, el fet de descobrir quins son els mecanismes interns que es troben darrera de la manera de ser i d’actuar dels infants de 8 a 12 anys ens obre la porta per acollir-los i estimar-los de debò, tal com venen i tal com son… Perquè quan un noi o una noia es sent estimat, la seva receptivitat s’obre d’una manera gairebé miraculosa, i ja no és necessari «inventar la polvora» per aconseguir que el missatge arribi al seu cor. L’amor és la font de motivació més poderosa que existeix»
Convocats per la Delegació de Catequesi, els mossens i catequistes també han posat en comú les seves experiències i dificultats a l’hora de fer catequesi als infants. La trobada també ha estat el moment per recordar als assistents la propera convocatòria de formació: les VIII Jornades Interdiocesanes de Formació de Catequistes se celebraran enguany a Tortosa, del 13 al 15 de novembre de 2015.