Consell diocesà de Càritas a Balaguer

Al centre sant Domènec ha tingut lloc el XLI Consell Diocesà, el dissabte 14 de novembre. Amb la participació de les diferents Càritas a les parròquies del Bisbat, així com l’equip directiu de Càritas d’Urgell.

A l’inici de la reunió s’ha excusat l’absència del Sr. Arquebisbe, provocada per l’atemptat a París i la seva tasca de Copríncep Episcopal, avui al costat de les víctimes i solidaritat amb França. En la pregària inicial s’ha tingut un record per les víctimes d’aquest atemptat i també amb un record ben sentit per tots els atemptats terroristes que hi ha arreu del món, i que provoquen la mort i les ferides a molts innocents.

El Director de Càritas d’Urgell ha fet una presentació del document «Model d’Acció de Càritas d’Urgell», una llarga i acurada presentació del text, i com vol ser aquest un document obert de treball i de possible millora, amb la col·laboració de totes la comunitat diocesana. A l’acabar la presentació s’ha fet un enriquidor diàleg per part de tots els assistents, tothom ha expressat les seves opinions per poder subratllar els encerts i les mancances del document. Un llarg diàleg que ha mostrat l’opinió dels diferents consellers i conselleres que s’han fet presents.

El Delegat episcopal ha fet la presentació de la Campanya Institucional «Practica la justícia. Deixa la teva empremta». Amb l’explicació dels materials que hi ha al servei de les parròquies i centres educatius, també s’ha presentat els cartells que s’utilitzaran, especialment el del proper Nadal, en aquest sentit s’ha repartit els materials per la Campanya de Nadal a les parròquies del Bisbat, que arribarà en els propers dies.

Després el Director ha informat de la Campanya d’Emergències, en aquest cas pels refugiats, amb una recaptació enviada de 27.503,27.- euros. També de la feina que es fa al projecte Nougrapats i del que poc a poc anirà suposant per la feina de reinserció laboral i de fer visible el compromís de Càritas amb els més necessitats i els aturats. També s’ha informat de la darrera reunió de l’Assemblea de Càritas Catalunya, per fer visible aquesta comunió de feina de la Càritas a nivell del país.

La Coordinadora general ha fet un repàs del treball que es fa, dels projectes que ens vam proposar com a objectius per aquests propers anys, i com els tenim de aconseguits i duts a terme, i la feina que ens queda. També s’ha mirat el document de Càritas Catalunya «Els aliments a Càritas: Perquè i Per a Què ? Qui i Com?»

A les dues del migdia amb una pregària a la Mare de Déu d’Almatà i al Sant Crist de Balaguer s’ha acabat el Consell.