Càritas Catalunya s’uneix al moviment global #givingtuesday (#undíaparadar)

Càritas Catalunya s’uneix al moviment global #GivingTuesday, que tindrà lloc demà dimarts 1 de desembre, per primera vegada al nostre país. #GivingTuesday és el dia mundial dedicat a l’acció de donar i Càritas Catalunya s’hi adhereix amb l’objectiu d’aconseguir que s’incentivin i es multipliquin les bones accions de les persones.

En aquest cas, Càritas Catalunya participa amb el projecte per aconseguir recursos econòmics per facilitar 800 beques menjador a nenes i nens en situació de pobresa.

Des del curs 2012-2013, Càritas Catalunya impulsa un programa de Beques Menjador per reduir l’impacte de la pobresa sobre els infants, per mitjà de la concessió de beques. Fins al curs 2014-2015, s’han concedit en les tres edicions un total de 2.089 beques, per un import global de 483.692,03 €, gràcies als donatius rebuts per Càritas Catalunya, amb la col·laboració de la Fundació La Marató de TV3 i Creu Roja, i als convenis signats amb la Corporació Hotelera H-10 i la Confraria del Cava de Sant Sadurní d’Anoia. Per a aquest curs 2015-2016 cal recollir entre tots 100.000 euros per poder concedir 800 beques menjador als nens i nenes en risc de pobresa a Catalunya. La quantitat mitjana de l’assignació de cada beca és d’uns 220 € per a cada infant durant tot el curs.

Els fons que es recullin al compte de Càritas Catalunya es distribuiran entre les deu Càritas Diocesanes, atenent les necessitats territorials de beques a Catalunya.

Per facilitar la participació en el moviment, es pot col·laborar a través dels enllaços http://givingtuesday.es i www.migranoedearena.org, en els quals s’ha publicat el projecte solidari de Càritas Catalunya.

#GivingTuesday, un moviment global i social que arriba per primer cop a casa nostra

#GivingTuesday és un moviment global que vol incentivar i multiplicar les bones accions de les persones. L’objectiu és dedicar un dia a tot el món a celebrar l’acció de donar, ja siguin aliments, diners, temps (voluntariat), objectes de segona mà, etc. Però sobretot, ha de ser el punt de partida per seguir donant i promovent la donació els altres 364 dies de l’any.

Utilitzant el hashtag #GivingTuesday com a instrument per difondre aquesta idea en les xarxes socials, es busca mobilitzar tots els ciutadans, famílies, organitzacions i empreses perquè contribueixin en aquest dia mundial de la donació, que se celebra cada any el primer dimarts de desembre.

La idea del #GivingTuesday va sorgir el 2012 de l’ONG 92Y Street de Nova York, dedicada durant més de 100 anys a les obres socials, i de la Fundació de les Nacions Unides, que ha aportat la seva experiència en l’estratègia i la difusió de projectes solidaris.

Càritas Catalunya

Càritas és una entitat de l’Església catòlica que té com a objectius principals orientar, coordinar i realitzar l’acció social i caritativa de l’Església, amb la finalitat d’ajudar a la promoció humana i al desenvolupament integral de les persones.

La missió de Càritas consisteix a acollir i treballar amb les persones en situació de pobresa i necessitat, perquè siguin protagonistes del seu propi desenvolupament integral, des del compromís de la comunitat cristiana. Inclou l’acció social, la sensibilització de la societat i la denúncia de les situacions d’injustícia.

Càritas Catalunya està formada per les deu Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya: Barcelona, Girona, Lleida, Sant Feliu de Llobregat, Solsona, Tarragona, Terrassa, Tortosa, Urgell i Vic.

Barcelona, 30 de novembre de 2015
20151130beques