Cáritas Urgell finaliza la campaña de emergencia para dar apoyo a los afectados por los terremotos en Turquia y Siria con más de 38.000 euros recaudados

Europa Press informa que ja es registren més de 44.000 morts i més de 80.278 ferits. Segons el Servei Presidencial de Desastres i Emergències (AFAD) i la Unitat de Coordinació en Salut (SAKOM), més d’un milió de persones han estat evacuades de les seves cases. En les 10 províncies més afectades, s’han enfonsat (o estan a punt d’enfonsar-se) 7.584 edificis, i 12.617 han resultat danys de gravetat. La població total afectada és de 13,5 milions de persones.

Resposta a Càritas Turquia
Càritas Anatòlia, en coordinació amb les autoritats locals, està ajudant a reunir les persones en espais públics segurs. L’equip de 20 voluntaris ha realitzat les següents tasques:
• 150 persones al dia reben menjar calent i aigua, tant a les instal·lacions diocesanes com en els espais públics.
• 130 paquets al dia d’objectes domèstics distribuïts (bolquers, productes d’higiene bàsica).
• 100 mantes entregades.
• 40 persones han rebut roba d’hivern
• 150 persones al dia dormen en instal·lacions diocesanes.

Resposta de Càritas a Síria
Càritas Síria està monitoritzant la situació sobre el terreny, enmig de totes les dificultats per tenir comunicacions fluïdes. L’oficina executiva de Damasc s’ha desplaçat a terreny per donar suport en la primera resposta de distribució d’ajuda.
• 1449 dipòsits d’aigua potable en 11 centres d’acollida.
• 250 matalassos en 5 centres d’acollida.
• 233 mantes en 2 centres d’acollida.
• 99 kits d’higiene en 2 centres d’acollida.
• 664 lots d’aliments en 8 centres d’acollida.

Resposta de Càritas del Pròxim Orient i Nord d’Àfrica
L’oficina regional de Càritas del Pròxim Orient i Nord d’Àfrica (Càritas MONA) s’ha mobilitzat per col·laborar en la resposta a aquesta emergència.
Càritas Líban a través de l’ERU (Unitat de Resposta a Emergències) ha desplaçat a 15 joves per donar suport en les distribucions i el treball amb la població afectada.
L’oficina regional està coordinant juntament amb l’oficina de Síria les reunions amb Càritas Internationalis i les Càritas germanes de la xarxa internacional.

Càritas Urgell ja va enviar la primera partida de 32.000 € a Càritas espanyola perquè s’enviessin directament a Càritas Turquia. Per a aquelles persones que vulguin continuar donant suport als afectats pels terratrèmols a Turquia i Síria, es pot fer un donatiu a través del següent enllaç.

Tambè pots realitzar una Transferència o un Bizum
ES36 2100 0018 1702 0051 6790 BIZUM 33449

Si fas una transferència o BIZUM envia’ns les teves dades personals i el comprovant de la transferència a caritas.cdurgell@caritas.es o al whatsapp +34622470683

Volem agrair a totes les persones i entitats que han contribuït amb el seu suport a la campanya d’emergència de Càritas Urgell per ajudar als afectats per aquesta tragèdia. La vostra generositat i solidaritat han estat fonamentals per fer possible aquesta ajuda humanitària. Moltes gràcies! Volem agrair a totes les persones i entitats que han contribuït amb el seu suport a la campanya d’emergència de Càritas Urgell per ajudar als afectats per aquesta tragèdia. La vostra generositat i solidaritat han estat fonamentals per fer possible aquesta ajuda humanitària. Moltes gràcies!