Pasqua del Malalt a Guissona

L’Arquebisbe Joan-Enric va iniciar amb la seva salutació, el dissabte 7 de maig, la XXª Trobada de la Pasqua diocesana del Malalt, que es va celebrar a la Residència Geriàtrica de Guissona.

Fent referència a la celebració de la Solemnitat de l’Ascensió del Senyor, va animar els presents, prop de 170 persones, a viure la malaltia com una dimensió de superació personal que ha de permetre portar-la amb esperança i transcendir-la, malgrat  les dificultats que imposa la pèrdua de vitalitat física. Per la seva banda, la Delegada de Pastoral de la Salut, la Gna. Visitación Lorenzo, religiosa de la Sda. Família d’Urgell, va agrair l’assistència de tothom, i va explicar el desenvolupament de la Jornada diocesana.

Després de les salutacions, la Sra. Carol Garcia va donar el seu testimoni personal de vida: primer la seva experiència missionera a l’Àfrica, l’anhel de vida consagrada religiosa, i després del diagnòstic  i d’una greu malaltia respiratòria que la va allunyar de la seva estimada Àfrica, portant la seva malaltia, i esdevenint missionera d’una altra manera, des de la debilitat i la malaltia crònica. Va aportar uns textos a partir d’un llibre seu amb el titol «No tinguis por», traducció de la frase en swahili «hakuna matata». Va presentar aquest llibre seu, on explica l’esforç de superació i l’esperança que mirar de testimoniar arreu.

Tot seguit va tenir lloc la celebració de l’Eucaristia, presidida per Mons. Vives i concelebrada pels altres sacerdots presents. I posteriorment la Jornada va continuar amb una conferència, emmarcada dins l’Any de la Misericòrdia, impartida per Mn. Manuel Pal, Canonge penitencier, molt vinculat a la delegació i gran coneixedor de l’entorn del malalt, ja que és el sacerdot que té cura de l’acompanyament espiritual a la Fundació Sant Hospital de La Seu d’Urgell. La jornada, joiosa, molt familiar i de companyonia, es va cloure amb el dinar de germanor, que es va celebrar al poliesportiu del Col.legi del Roser, també a Guissona.