8ª Nit d’Urgell a Montserrat a peu

La nit del divendres 13 al dissabte 14, des de Rubió, un gran grup del 110 joves d’ESO i dels grups TxT (tu per tots, tots per tu) del Bisbat d’Urgell van caminar acompanyats per uns 20 professors, monitors, religioses i pares, amb sacerdots del Bisbat, fins arribar al Santuari de la Mare de Déu de Montserrat. Estava organitzat per la Delegació de Joventut del Bisbat d’Urgell, amb el seu Delegat Lluís Plana, al capdavant. Eren joves i adolescents provinents d’Andorra, Escaldes, Balaguer, La Seu, Tremp, i altres indrets, que van pelegrinar a peu, fins coronar amb l’arribada de tots a Montserrat.

Allí els esperava l’Arquebisbe d’Urgell que després de dinar en fraternitat amb tots ells, va dirigir l’acte central de la pregària al Cambril de la Mare de Déu, amb joiosa participació de molts joves i monitors que l’havien preparada. En finalitzar 3 joves van realitzar davant dels altres les seves promeses de compromís, i van rebre el fulard que els acredita com a membres compromesos dels grups TxT del Bisbat.

La Nit a Montserrat és un pelegrinatge jove, que s’inicia a Rubió, i que consisteix a caminar tota la nit vers Montserrat. Són més de 30 quilòmetres de compartir aquesta experiència i de fer un esforç de voluntat gran, comunió, silenci i cants, pregària i ajuda d’uns i altres. A més, d’un compartir fratern entre tots els participants. Durant el camí es fan diverses aturades per recuperar forces, menjar quelcom que vivifiqui i desperti, i de mica en mica, sense voler-ho, anar-se apropant a la Moreneta.

{youtube}29LwQ8neD-g{/youtube}