Recés diocesà per l’Any de la Misericòrdia de Càritas d’Urgell

Càritas d’Urgell va celebrar el divendres 2 de setembre un recés per l’Any de la Misericòrdia, seguint la recomanació feta pel Papa Francesc i promoguda pel Pontifici Consell “Cor Unum”. Va tenir lloc al Seminari diocesà de La Seu d’Urgell, i hi van participar una setantena de persones, entre presidents i directors de les Càritas parroquials, treballadors contractats de l’Entitat, voluntaris, els responsables de Càritas Andorrana, voluntaris de St. Julià de Lòria, el delegat episcopal de Càritas d’Urgell i el director, així com també diversos components de les Càritas parroquials del Principat d’Andorra. Va ser predicat per Mn. Antoni Elvira, Vicari episcopal per a l’acció pastoral i Missioner de la Misericòrdia del Bisbat d’Urgell.

L’Arquebisbe d’Urgell, Joan Enric Vives, va ser present durant tot el recés, i en va fer la introducció, remarcant que era un moment per a posar-se en contacte i connectar personalment amb el Senyor, per aprendre del seu amor a estimar els qui ens necessiten.

Des de les 10 del matí fins havent dinat es va desenvolupar la jornada, en què hi va haver una exposició de Mn. Elvira sobre la Misericòrdia, seguint escrits del Papa Francesc i de l’Evangeli, i de testimonis de la Mare Teresa de Calcuta (a les vigílies de la seva canonització, el diumenge dia 4). Mn. Elvira va distribuir als participants uns textos per a la reflexió i pregària personal.

Abans de la celebració de l’eucaristia, a la Catedral, presidida per l’Arquebisbe, tots els assistents van travessar la porta de la misericòrdia per guanyar el Jubileu de l’Any Sant.

Amb el dinar de germanor a la Residència de les Germanes de la Sagrada Família d’Urgell, es va donar per acabat el recés.