Congrés internacional de Pastoral Vocacional a Roma

Va tenir lloc a Roma el Congrés internacional de pastoral vocacional amb el títol ‘El va mirar amb misericòrdia i el va escollir’ (Miserando atque eligendo) frase basada en l’Evangeli de Mateu i lema episcopal del Pontificat del Papa Francesc. Hi van assistir invitats Mons. Joan-Enric Vives, com a President de la Comissió episcopal de Seminaris i Universitats de la CEE i el Delegat diocesà de pastoral vocacional d’Urgell Mn. Ignasi Navarri, així com altres 7 preveres delegats diocesans, representants per part de la CEE.

Aquesta iniciativa, organitzada per la Congregació per al Clergat, es va dur a terme a Roma del 19 al 21 d’octubre, i va reunir prop de 300 participants entre Cardenals, Bisbes, sacerdots, religioses, religiosos i agents de pastoral d’arreu del món, que treballen activament en seus països d’origen en la pastoral vocacional.

Entre les intervencions, van destacar el cardenal Beniamino Stella, Prefecte de la Congregació per al Clergat; el cardenal Alberto Suárez Inda, Arquebisbe de Morelia (Mèxic); la biblista Bruna Costacurta de la Universitat Pontifícia Gregoriana; el cardenal Vincent Nichols, arquebisbe de Westminster (Gran Bretanya); el professor Amedeo Cencini; el bisbe de Foligno, Mons. Gualtiero Sigismondi, entre d’altres.

El divendres 21 d’octubre, els participants van realitzar un pelegrinatge jubilar en el context de l’Any de la Misericòrdia, on van passar per la Porta Santa a la Basílica Vaticana de Sant Pere, i van tenir una Audiència amb el Papa Francesc. Reunits a la Sala Clementina, el Sant Pare els va assenyalar que en realitat, «la pastoral vocacional és una trobada amb el Senyor, una trobada decisiva, que fa llum sobre la nostra existència, ens treu de l’angoixa del nostre petit món i ens fa deixebles enamorats del Mestre». Sobre el tema del «Miserando atque eligendo», que és el lema episcopal del papa Francesc, va assenyalar que «el vaig triar fent memòria dels meus anys joves, quan vaig sentir amb força la crida del Senyor». Als sacerdots els va dir: «No sigueu tímids en proposar el camí de la vida sacerdotal, donant sobretot el vostre alegre testimoni, de la bellesa de seguir el Senyor i donar-li a Ell la vida per sempre.»

L’Arquebisbe Secretari per als Seminaris de la Congregació per al Clergat, el mexicà Mons. Jorge Carlos Patrón Wong recordava poc abans del Congrés que «fa pocs dies es va fer pública la decisió del Papa Francesc de dedicar la propera Assemblea del Sínode a un tema d’actualitat: Els joves, la fe i el discerniment vocacional. Una síntesi perfecta del que nosaltres anomenem pastoral vocacional».