Primer camp de treball belga a La Pobla de Segur. Una manera diferent de fer vacances.

Des del 4 fins al 12 de juliol va tenir lloc a la Parròquia Mare de Déu de Ribera de La Pobla de Segur, el primer Camp de Treball d’un grup de joves del Centre d’Esplai Chiro de la Parròquia Amelberga de Zandhoven, a Bèlgica.  Nou joves, alguns ja professionals, acompanyats de dos monitors han estat compartint amb la parròquia de La Pobla la seva experiència de fe i treball comunitari. Amb una vitalitat pròpia de la seva edat, han ajudat a recuperar el Celler de la Rectoria, per habilitar-lo com un futur lloc de reunions i, a més, han  immunitzat i pintat  la fusta de la teulada de Ca la Mosseta, recentment ha estat recuperada. Van treballar des de les 8 del matí fins a les 13.30 i durant la tarda activitats lúdiques.

Cal dir que la presencia d’aquests joves en la Parròquia, ha creat certes expectatives i preguntes en els parroquians i joves d’aquí. Certament ens han ensenyat que hi ha maneres diferents de fer vacances, pensant en les necessitats dels altres i  testimoniant la fe des del treball gratuït i incondicional. La seva participació en l’eucaristia dominical, animant el cant, fent una lectura en la seva llengua i donant el seu testimoni de fe, va arrencar l’agraïment de la comunitat i un fort aplaudiment. Tant de bo que aquesta porta oberta continuï estant oberta per als joves del nostre Bisbat que vulguin fer experiències semblants, ja sigui aquí, a Bèlgica o a qualsevol altre lloc.

Cal agrair-los la seva presencia enmig nostre. Agrair a totes les persones que han fet possible aquesta experiència tan enriquidora, a l’Ajuntament de La Pobla de Segur, als voluntaris de Càritas  Parroquials, a l’IES de La Pobla de Segur i a l’Empresa d’Esports Nàutics.